2014. október 30., csütörtök

Most akkor egy vagy kétpetéjűek?

Két egészséges, gyönyörű kislányunk van! :) a szívem túlcsordult ma egy kicsit azt hiszem, és az érzés meg most is tart. 
A reggel hányással indult, nem mondom, hogy élveztem. Megérkeztünk és szinte azonnal mehettünk is ultrahangra. Ahogy ràmtette a szonográfus a vizsgàlofejet, rögtön láttam az egyik babàt. Kezdtem ellazulni és elhatároztam, hogy most igenis élvezni fogom a vizsgálatot! És szerencsére így is volt, mert a szonografus folyton dícsérte a kisbabákat. Ilyeneket mondott, hogy: ez a baba nagyon egészséges, ez a baba nagyon aranyos,  tökéletesen fejlődnek. Kezdetleges anyai szívemet melengették ezek a mondatok. 150%-ra mondta, hogy lányok. 
A ferjem arcán nagy mosoly jelent meg, ő ugyanis mindig kislányokat szeretett volna. Apa megkapta, amit akart! :) a neveink mar most megvannak, sőt, màr két éve trenírozza rà az agyam D., hogy még csak gondolni se tudjak màs névre. Ha eszembe jutnak, akkor mar ez a két név villan be. Az egyik név olyan, ami közös elhatározás, a másik az ő kedvence és én engedtem neki. Nem bánom, ha ezzel boldoggá tehetem. Ilyen téren nem vagyok kardoskodó. A neveket még nem írom le, majd annak is eljön az ideje. 
"A" baba CRL: 10,49 cm, "B" baba CRL: 10,32 cm, a súlyuk is szinte grammra azonos. Mocorognak, ficànkolnak, látszólag jól érzik magukat. Szív, vese, gyomor rendben. Placenta a mellső falon tapad. Azt olvastam erről, hogy ez jó, annyi, hogy ilyenkor általában később éreznek a kismamák magzatmozgást. 
Egy méhlepény van, de két külön burokban vannak a lányok. Elvileg ez jelenthet egy és kétpetéjű ikreket is. Bár ahàny oldal, annyi féle információ. Azt olvastam, hogy ilyen esetben majd szülés után, vérvétellel állapítják meg. Eddig valahogy ez nem is volt a fejemben. Mindig is különbözőeknek képzeltem el őket. Lehet, hogy lassan erre is fel kell készülnöm? 

Utána megvolt a második vérvétel. Most a nő egyből eltalálta a vénámat, hallelujah! Kérdeztem tőle, hogy most akkor hogy is van ez ikreknél. Mert azt hallottam, hogy ezek a tesztek nem túl megbízhatók két baba esetében. Azt mondta, hogy ez nem így van, ez màr nagyon modern, fejlett vizsgálat, es hogy igenis megbizható. Azért mondja ezt, mert ugye ugyanaz az anyai vér, viszont a két babának különböző uh méretei vannak,ezert kulon vetik össze azokat a vérrel. Vagy valami ilyesmit mondott. Nem vettem készpénznek, kiváncsi vagyok az eredményre. Aggódni nem aggódom annyira (annyira), nagyon bízom benne, hogy rendben vannak a lányok. Eredmeny kb jövő hét péntektől. 

Következő lépés november 10. Saját nőgyógyász, majd eldönteni, hová menjünk a nagy genetikai ultrahangra. A H. Júliához biztosan elmegyünk majd a 20. Hét utan szívultrahangra, ezt már megbeszéltük. 

Most álmos boldog vagyok, kicsit még elmélázgató, hogy akkor mit is jelent ez? Két kislány. <3 

Csatolok egy fotót a lányok ideiglenes ágyikójàról: 


Ma vagyok 16+0 és boldog vagyok. 

22 megjegyzés:

  1. Gratulálok! Boldogságos várandóságot kívánok a maradék hónapokra :)

    VálaszTörlés
  2. Szuper hírek! :)

    Állítólag, ha a magzatburkon van egy nagyon vékonyka kis hártya, ami elválasztja egymástól a két babát (nagyon nehéz észrevenni UH-val), akkor az azt jelenti, kétpetéjűek, ha nincs elválasztó hártya, akkor egypetéjűek :)
    Sógornőméknél így állapították meg, nem volt hártya, egypetéjűek is lettek a csajok :))))))))))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy érted akkor is, ha nálunk kulon burokban vannak? Akkor is ez a hártya számít?

      Törlés
    2. Öö, akkor nem. Jaj, bocsi :) Ez csak az egy burokra igaz. Ne hari, kissé fáradt vagyok, 3 gyerkőc+pocaklakó kissé lefáraszt :D

      De biztos van valamiféle UH-n látható "nyoma", hogy 1 vagy 2petéjűek, nem??? Érdemes rákérdezni, mindjárt itt a 10-e, amikor mész. :)

      Törlés
    3. Nem csodálkozom, hogy lefárasztanak! Egyébként hogy vagy? Minden rendben? :)

      Törlés
    4. Köszi a kérdést, igen, hálistennek minden rendben :) Múlt héten végre levizsgáztam, úgyhogy teljes erőbedobással készülök a picuri érkezésére. Most léptünk a 32. hétbe, 1,5 hete már 2kg-os volt :)
      (van zárt blogom, ha gondolod, küldhetek meghívót :) )

      Törlés
    5. Nagyon szeretnem, köszönöm! :) várom!

      Törlés
    6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  3. Gratulálok Cic! :) Szuper hírek! :)

    VálaszTörlés
  4. Nahát, jól "eltaláltam" ...:D
    Ez az 1petéjű, 2 petéjű elég izgi, kíváncsi vagyok, mi sül ki belőle:)
    Gratulálok, nagyon örülök Nektek, Cic, 2 kiscsajszi:) <3

    VálaszTörlés
  5. De jó, örülök nagyon Cic, gratulálok a két kiscsajszihoz! :) <3 <3

    VálaszTörlés
  6. Hát az egypetéjű kislány ikrek számomra az ultimate iker fantasy.
    Gyerekkoromban mikor még azt hittem hogy huszonévesen leszek anya mindig iker kislányokat akartam. Ez lesz aztan az igazi babázás, öltöztetés...
    Sajnálom hogy még mindig hánysz, jaj vége lehetne már.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És a tampon és betét vásárlást se felejtsük el :)

      Törlés
  7. Jaj, de jó! :) Veletek örülök! :)
    Szerintem 2 petéjűek, egyébként. :)

    VálaszTörlés
  8. Szia!

    Gratulálok a lányokhoz!!!
    Az én barátnőmnek iker lányai vannak. Egy méhlepény két burok volt. Neki azt mondták abban az esetben kétpetéjüek ha a két lepény összenött, ha ez egy lepény akkor egypetéjüek. Ugy volt hogy szülés után elvágják a méhlepényt mert ugy látszik hogy egy vagy összenött. Ez elmaradt egyéb okok miatt. Most 7 évesek és két tojás sem lehetne egyformább.
    Mondjuk nálad elvileg a kétpetéjünek lenne nagyobb esélye, de hát ki tudja.
    Ani(egy zugolvasó)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anita! Nagyon köszönöm, hogy írtál nekem! Pontosan ezt olvastam en is, hogy összenőhet a méhlepény, és ezt nagyon nehéz ultrahanggal megállapítani.

      Törlés