2014. október 6., hétfő

Hős vagyok

Pitiàner dologban ugyan, de nekem mérföldkő. Ugyanis ma fogorvosnál voltam, fogkőleszedésen. Tudni kell rólam, hogy rettegek a fog orvostól. De tényleg, nagyon. Es azt is tudni kell, hogy alapvetően jók a fogAim, három tömésen kívül még nem történt egyéb beavatkozás. Vagyis alapom sincs arra, hogy rettegjek, nem ért komolyabb fájdalom a témàban, megis irtózom az egésztől. Soha nem volt még fogkő leszedésem -igen, most szégyellem magam-, ma azonban túlestem ezen is. D. Rendszeresen jàr fogkő leszedésre, és mindig azt mondja, hogy ez a legfajdalmasabb dolog, ami őt fogorvosnál érte. Pedig ő mar tul esett nem egy barátságtalan beavatkozáson, ahol pl. Előkerült a véső és a kiskalapàcs is. Úgy mentem oda, hogy akkor en most injekciót fogok kérni. A hölgy, aki csinálta a beavatkozást, azt mondta, próbáljam meg nélküle és ha nagyon faj akkor kapok szurit. Vagy az en fájdalom küszöböm magasabb az átlagnál, vagy szimplán csak hős vagyok, de nekem ez egYaltalan nem fajt. A fájdalom az nem itt kezdődik. Nagyon büszke vagyok magamra, és Tuti, hogy félévente elmegyek egy ilyenre. Ráadásul nagyon szép is lett. :) 
A másik a hBsAg. De erről inkabb majd ha màr sikerült elinteznem, mert mèg nem...nem miattam. A nogyogyasz szerint a háziorvos ad beutalot, a háziorvos szerint a nogyogyasz. Vicc, de nem nevetek. Holnap még futom a köröket ezügyben. 
Mostanában megint elég sokat fàjdogàl a hasam. Remelem, ez normális. Nem görcsöl, csak olyan feszítő érzés. Puffadni este szoktam. Ja és a fejem nagyon sokat faj. :/ ez a legrosszabb, mert ugye nem akarok gyogyit bevenni. Ez most vajon hormonok, vagy frontok? Ki tudja. Vérnyomás továbbra is jó, pulzus magas, olyan 95-100 közötti. Háziorvos szerint ez normális. Mindenesetre nem nagyon tudom megszokni, sokszor van, hogy kifulladok, mondjuk egy mosogatas alatt is akàr. Ezt legtöbbször úgy veszem észre, hogy beszélek és nehéz elmondani egy mondatot, mert közben úgy sohajtozni kell. Kilóim száma eggyel nőtt. Vérkepem rendben van, vizelet is. Saját dokimhoz jövő hétfőn megyünk. Ja és igen, ma megint hánytam délelőtt, pedig mindig azt hiszem, hogy ezen màr túl vagyok. 
Kaptam szivhang figyelőt egy kedves kolléganőmtől, néha keresgélünk, de még nehezen találunk valamit. Vagyis mindig van ket oldalon egy ütemes pumpálàs, de az magzati szív hangnak kevés. Valamelyik este megtaláltuk egyik tündérke szivhangjàt, na az tuti az volt,mert nagyon ment az ütem :) most még tudom, hogy ez elég korai, szóval nem pánikolok, és nem is keresgélem fanatikusan minden nap. Remelem ket három hét múlva màr egyértelmű lesz. 
Azt hittem, hogy a genetikai uh utan majd lenyugszom és nem aggódom annyira. Hàt nem így történik. Valahogy sokkal kézzel foghatóbb lett az egész, sokkal közelebb érzem magamhoz őket. Minden nap megnézem a videójukat, nagyon jó érzés! Olyan kis mozgékonyak, aranyosak. :)


16 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy, Cic! Én sose kérek érzéstelenítőt, tömésre sem (najó, húzni még nem húzták a fogamat, arra biztosan kellene) Nem csodálom, hogy lesegeted a videót, én biztosan napjában többször is bekattintanám:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hàt ha te tömésre sem kérsz szurit, akkor: te vagy a legnagyobb hős a világon....:) :)

      Törlés
  2. Ugyanez van nálunk. Páromnak irdatlanul fáj, én meg nem érzek semmit. Lehet ínyérzékenységtől függ, vagy nemtudom. Lényeg, h túl vagy rajta! :)
    A fejem nekem is elég sokat fájt. :/ Később ez is elmúlik. :)

    VálaszTörlés
  3. Tényleg hős vagy, én nyár eleje óta tologatom a fogorvost, nem tudom, hová, meddig, de valahogy most semmi kedvem a fájdalomhoz. Pláne, hogy nekem is be-befigyel a fejfájás. Te mivel múlasztod el? Nekem a kávé szokott segíteni.

    Édes lehet a szívhangot neked meghallgatni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyelőre semmivel nem tudom elmulasztani sajnos. Kávét nem iszom, mert nem kívánom, egyszerűen nem megy. Főleg így, hogy a hányinger még meg meg mutatkozik. Egyre inkabb biztos vagyok benne, hogy a nyakamról faj a fejem, mert minden reggel úgy ébredek, mintha elaludtam volna.

      Törlés
    2. Nyaktorna?
      Nekem mivel a nyaki csigolyáimban is van gerincferdülés (lordosis) és elzárja kissé a bal fülemhez vezető ereket (ezért nem jól hallok a bal fülemre) ajánlottak egy nyaktorna kazettát (igen ez még akkor volt mikor magnókazetták voltak). Nagyon jót tesz ha rendszeresen csinálom. Most ha otthon lennénk már küldeném is át neked a kazit mert én már kivülről tudom, de youtube-on biztos találsz ilyeneket. Persze nem első naptól hat, hanem pár hét rendszeresség után.

      Törlés
    3. Meg fogom nézni, jó ötlet, köszönöm!

      Törlés
  4. Tényleg hős vagy! Nekem nagyon fáj. Tény nekem hátra vannak már húzódva az inyeim és szinte nics is már tömetlen fogam tehát kész katasztrófa a szám (fogorvos szemszögből aranybánya).
    Hasfájás: pont kérdezni akartam tőled mert nekem megint iszonyúan fáj pár napja. De rajtam kívül egyedül csak te panaszkodtál erre. Valami doki mondta neked hogy ez normális?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenki azt mondja, hogy amíg nem görcsöl, addig semmi baj, normális. Tesóm, baràtok is ezt mondjak, hogy nekik is sokat fajt az elején.

      Törlés
    2. Hát akkor reménykedjünk. Görcsölésnek nem nevezném, inkább olyan gyulladt, tele van, nem fér el, mindjárt kicsordul típusú érzés. De kifejezetten fájdalmas, felébredek rá és nem tudok visszaaludni.

      Törlés
    3. A legelején nekem még sokkal jobban fajt mint most, kvázi úgy mint ahogy te leírtad. De nekem sem görcs volt, olyan szurkàló, nyilallgato volt nekem.

      Törlés
    4. Nehéz ezeket összehasonlítani, ki hogy érzi, ki mennyire bírja a fájdalmat. Én azért nem vagyok benne biztos hogy normális ahogy nekem fáj (mármint amennyire...)

      Törlés
  5. Minden elismerésem....fogorvoshoz járásban én az élmezőnyben vagy utóbbi hónapokban sajnos. A fogkőleszedésről annyit, hogy nekem már többször volt és volt hogy fájt, volt hogy nem. Attól függ ki hogy csinálja és mennyire alapos, minél alaposabb annál kellemetlenebb. Na meg attól is függ, hogy kinek mennyire érzékenyek a fogai. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom. Mindened szuper, a pulzus meg normális, ilyenkor magasabb :-) A hasfájást nem tudom, nekem is fájdogál.....ezt a szívhang figyelőt hogy kell elképzelni? Nem is tudtam hogy van ilyen házi-mobil cucc :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Angelsounds a neve, van hozza egy fül hallgató , és maga a készülék egy ovális műanyag valami, amit a hason kell húzogatni lassan és keresgélni, míg meg nem találod a szív hangot. Előtte vastagon be kell kenni a hasat olajjal vagy testapoloval.

      Törlés
    2. Ma már minden van, ez hihetetlen. Békésen otthon fülelheted a babáid szívhangját....eszméletlen :-) Baromi jó lehet hallani....bármikor.....

      Törlés