2014. október 13., hétfő

Hogyan oldjam meg?

Mostanaban nagyon érzékeny és elveszett vagyok. Nem is tudom, hol kezdjem. Talán a költözéssel. 
Nagyon röviden, nincs rá elég pénzünk. Az a bizonyos forrás, amire nagyon  számítottunk, Nem akar összejönni. Enélkül pedig nem igazán tudunk lépni. Marad az 56 nm, és útban a ket gyerek. Az a szoba, ahovà őket akarjuk tenni, nem egészen 7nm! A nagyobb szoba a haloszobànk, ahol hatalmas franciaágy és gardrob szekrény van, amire igencsak szükségünk van. Nem tudom azt  megtenni, hogy átrakom a bútorokat a kisebb szobába, mert nem fér be. Eladni meg most nem szeretnénk. Marad a kis szoba a gyerekeknek. De hogyan rendezzek be egy ekkora helyiséget ket gyereknek? Egyelőre sakkozunk, nem lesz könnyű. Mindeközben eladtam a nappalibol a kanapét, egy nap alatt elvitték, nem is hittem, hogy ilyen gyorsan megy. Igen àm, de amit kinéztünk helyette, az tul nagy, és az egyedi méretre gyártás 4-6 hét. Most van egy kvázi üres nappalink, itt a tévé, és ugye en a nap jelentős részét a nappaliban szoktam tölteni, csak most nincs mire leülni, lefekudni, :) de! Kinéztem egy cuki kis relax fotelt, amit majd terveim szerint berakunk a babaszobàba, jó lesz szoptatni, vagy csak ücsörögni, ha gyönyörködni akarok bennük. Így most a kényelmem egy dönthető, làbtartos relax fotel biztosítja, mert szombaton ki könyörögtem,D-től és megvettük. Na nem mintha mindenben ő döntene, de azért egyetértésben akartam az üzletet lebonyolítani. Es akkor még nem végeztünk a teendőkkel, mert itt a konyha, ami most ocsmány, utálom. D. Tervezett az ikea programmal egy jó kis konyhát, és kértünk àrajànlatot egy asztalostól, és még kérünk egy màsiktól is, aztán csak el kell dönteni, hogy melyiket válaszuk. 
Mindezek mellett úgy erzem, hogy annyi mindenben kell dönteni, hogy nem vagyok képes rá. Túlságosan sok ez egyszerre. Nekem, aki ugye talán màr említettem, hogy kétféle étel közül sem tudok  határozottan dönteni. En kicsit olyan vagyok, hogy persze, böngészek kicsit, meg utána olvasok, de viszonylag hamar döntök, hogy megússzam azt, hogy mondjuk ezer màsik szebb vagy jobb jön velem szemben és akkor végleg elvesztem! D. Éppen az ellentétem ilyen téren, ami azért valahol tök jó, valahol viszont az őrületbe kerget, mert tegyük fel telefont akar venni vagy kocsit vagy akármit. Mert akkor az úgy néz ki, hogy hetekig, hónapokig képes bújni a netet, hogy mindenféle szempontot figyelembe véve a legjobban döntsön, ami az ár érték arányt illeti. Na én ettől falra mászom. Jelen élet helyzetünkben ez úgy néz ki, hogy D, a lelkes apuka állandóan nyomatja nekem, hogy ezt kéne meg azt kéne, meg mi lesz majd, ha kell az etetőszék, hova fogjuk tenni? Én még nem tudok erre gondolni, könyörgöm, még csak. 14. Hétben vagyok, képtelen vagyok annyira előre gondolkodni. Tudom, hogy jót akar, és egyszerűen arról van szó, hogy ebben màs a személyiségünk. Csak en most úgy érzem, hogy nyom össze ez az egész, fogy az idő, hely nincs, és dönteni kell. Es azt is látom, hogy ez dgy fantasztikus élethelyzet, amiben most vagyunk, mert útban van két kis tündér, és szebb lesz a lakàsunk, ezek alapvetően tök jó dolgok. Szerintem csak en vagyok érzékenyebb. Hétvégén kétszer is sírtam, egyszerűen kijött belőlem. Lehet, hogy valahol most kezdem érezni igazán ennek az egésznek a felelősségét? 
Es akkor kicsit rólam és a babàkról. 
A hasam továbbra is sokat fàj, feszül, feszít. Próbálom azzal nyugtatni magam, hogy basszus, egyre nagyobbak a kölykök, tágul a méhem, amit azért csak nem lehet észrevétlenül kivitelezni! Ezek a fàjdalmak abszolút kibírhatóak, nem görcsösek, csak szinte folyton jelen vannak. Ma este saját doki, ki faggatom. Tegnap szerintem éreztem mocorogni a bal oldali babàt. Kb négyszer egymás utan. Olyan érzés volt, mint Mikor azt érezzük, hogy màshol dobog a szívünk, csak sokkal hatàrozottabb volt. Három kis ütemes birizgàlàs, majd kis szünet, majd megint kis birkzgàlàs, és ez kb négyszer egymás utan. Majd akkor fogom tudni megmondani, hogy az volt e, ha màr tutira érzem. A vedono kérdezte egyébként, hogy nem e erzem még, mert ikreknél előfordulhat. Tegnap este egy pillanat alatt megtaláltam mindkét bébi szivhangjàt, ujra csak azt tudom mondani, hogy imádom hallgatni! <3
Remelem, ez az érzékenység csak ideiglenes és erőre kapok, mert muszáj. 

17 megjegyzés:

  1. :) Nem lehet a nappaliba koltoztetni a babakat? Biztos hulyeseget kerdezek de hirtelen ez ugrott be :P Es nappalinak meg hasznalnatok a kisszobat ;) Vagy meg pl 2 db kiságy helyett iker baba ágyat vennétek, hátha jobban elfér.... minden meg fog oldódni, elhiszem hogy ez egy "kicsit" sok egyszerre. Olellek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nappali viszonylag nagy, és nincs rajta ajtó, semmiképpen sem tudom ide rakni a két picikét. Olyan bútorok vannak itt, amiket a kis szobakba nem tudnék betenni. Az iker babaàgy nehezebben férne el, mint ha ketto külön àllót teszünk mondjuk saroktól egy màshoz.

      Törlés
    2. Huha tenyleg nem egyszeru dolog. De tuti megoldjatok. Meg szerencse hogy pelenkazobol meg ilyenekbol nem kell 2 ;)

      Törlés
  2. És a ha szekrény maradna ti meg az ágyat átvinnétek a kicsibe? Amúgy megnyugtatlak a 7 nm bőven elég a gyerekeknek az én gyerekeim kb. 6-7 éves korukig csak aludni jártak a gyerekszobába. Nálunk 1,5 éves a legkisebb, ő is csak aludni jár oda. Amúgy meg nekünk 9 nm a hálónk és a kicsi 11 hónapos koráig ott aludt velünk, az összes berendezés egy teljesen alap kiságy volt (120X60-as) és egy 6 fiókos komód. És elég volt.11 hósan átköltözött az egyik tesóhoz, ugyan ezt a két bútort vitte magával. Az ágya felett volt pár kép, de azokat mindig leszedte (filcből voltak, szóval nem veszélyes). A csili-vili babaszoba inkább az anyukák igénye, mint a gyerekeké.
    Amúgy amikor az első gyerekünk született mi 32 nm-en laktunk még csak külön szoba sem volt, tekintve, hogy egy amerikai konyhás garzon volt.:-) A fürdőbe be sem fértünk hárman. (Kád nem is volt a WC tetejére raktuk a kiskádat).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az àgyunk 180x200-as, esélytelen betenni abba a pici szobába. :) ráadásul az ajtó befele nyílik, azaz ki sem tudnám nyitni az ajtót a bazi nagy àgytól.
      Tudom, hogy meg lehet oldani, és tudom, hogy sokan sokkal kisebb helyen kezdenek, csak hirtelen most ez szakadt a nyakamba és félek a bizonytalantól,meg attól is, hogy képes leszek e két gyereket ellátni egyszerre...

      Törlés
    2. A félelmek természetesek, de szerintem a minden napnak a maga gondja elvet kell alkalmazni, kár ezen még sok hétig aggodalmaskodni.:-) És képes leszel, hidd el, más választásod nem nagyon lesz.:-) Az eleje biztos nem lesz könnyű, de ikres ismerőseim szerint 1,5 éves koruk után határozottan könnyű (könnyebb) lett.
      A mi ágyunk is 180X200-as amúgy.:-) Amikor a garzonban laktunk, akkor kihúzható kanapénk volt, az csak 160X200-as volt, de a férjem állandóan fejbe csapott.:-) Amúgy simán lehet az is, hogy nem is válik be nektek a külön szoba, mert éjszaka ki a fene akar mászkálni. Most én is azért tartottam többek között itt a kicsit, mert sokkal kényelmesebb volt egy lépést megtenni, mint futkosni hozzá. Különösen télen kikelni a meleg ágyból. (Meg persze, hogy ne zavarjuk a tesókat, de ez egy másik vonulat.) A gyerekeknek nem sok igényük van, szeretet és kaja.:-) Amikor az első gyerekünkkel bénáztunk, akkor valaki mondta nekem, hogy ne aggódjak, a gyerekek sok mindent kibírnak, azt is, hogy mi vagyunk a szüleik.:-)

      Törlés
  3. Nem kell két gyereknek sem rengeteg holmi, főleg az elején. Két szimpla kiságy, legyen leereszthető, esetlegesen kivehető rácsos, két egymással szembeni falon, egy kis szekrény amibe a bodyk, tipegők elférnek, ezekből kell az első hat hónapban a legtöbb, simán elfér egy komódban. Ágyra tehető pelenkázólap (qrva okos találmány és helytakarékos, és egy polc pl, pelenkáknak, pipere holmiknak, popsitörlőnek,közel a pelenkázólaphoz hogy csak fel kelljen nyúlni érte. Én a közös ágyat nem preferálom, jobb ha külön alszanak, kell nekik a hely, ne zavarják egymás pihenését, de így közel lesznek azért egymáshoz, neked sem kell métereket rohangálni közöttük a legelején. Napközben meg ki lehet velük költözni majd a nappaliba, idővel lehet ott a nagy(obb) helyen csúszni, mászni, vigadni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó dolog az ágyra tehető pelenkazo lap, de melyik àgyra, mert ugye a hálószobába nem tehetem, mert éjjel is kell pelust cserélni, és ha a férjem alszik, nem szívesen zavarnàm minden alkalommal. Es gondolom, ő sem. Te hova tetted?

      Törlés
    2. A kiságyra lehet tenni. De nekünk ugyan ez a merev, kiságyra rakható lap van a mosógépen is. Persze ehhez elöltöltős gép kell.:-)

      Törlés
    3. Jol irtak elottem. A kisagyrA kell tenni a pelenkazo lapot. En a labanal taroltam mikor nem vplt hasznalatban.

      Törlés
    4. Éjszaka nem pelenkázunk! - mondta a csecsemősnővér, mert felkeltjük a babát, sokkal nehezebb visszaaltatni. Ha kaki van az más, de általában éjjel, ha beáll az alvási ritmus nem is kell pelenkázni.
      Tegnap írtam egy hosszút, de elszállt, a lényege az volt, kb amit a többiek írtak, ne a babás újságokra hallgass mire van szüksége a gyerekeknek, mert akkor se vége se hossza, kérdezd inkább az anyukádat és egy csomó tök felesleges holmi kiesik a listából, mint pl a gyerekjátékok. :-) Minden az lesz, ami nem gyerekkézbe való.

      A másik pedig, hogy merj segítséget kérni, hidd el még az a szomszéd is szívesen segít aki eddig nem is köszönt, megváltozik az emberek hozzáállása ha már gyerek is van. (és ha úgyis megy a szomszéd a boltba már nem ördöngösség fél kg kenyérrel többet venni, vagy a patikát útba ejteni. Esetleg gyermekágyas időszakban plusz egy emberre főzni.

      Ja éa mosható pelenka, ha lehet. http://borsiizabel.blogspot.hu/2009/08/moshato-pelenka.html - nem én írtam, de én is ilyet használtam.

      Zugolvasó Ildikó

      Törlés
    5. Ez az ejszakai pelenkazas valoban ig van. Egy kezemen meg tudom szamolni hanyszor kellett az en ikreimet pelenkazni ejjel mert bekakaltak. Nekem iszonyat konnyebseg az eldobhato pelenka ket gyerek mellett nekem ilyen uri huncutsagokra nem futja az energiambol de ez mas kerdes

      Törlés
    6. Mennyire logikus ez, hogy éjszaka nem pelenkàzunk! Mégsem jutott magamtól eszembe...ajjaj...mik lesznek még itt!

      Törlés
  4. A gyerekek alapvetően ott szeretnek lenni, ahol a felnőttek is, ezért aztán a gyerekszobában tartózkodnak a legkevesebbet.:-) Szóval nálunk is a nappali volt a birodalmuk, meg persze a konyha. Közben mi kétszer költöztünk, és itt most ki lett alakítva egy játszószoba, ami egybenyitható a nappalival, hogy végre legyen egy normális helység a lakásban. De aztán megszületett a kicsi, és be kellett eresztenem a nagyobbakat ismét a nappaliba (hogy rombolás nélkül tudjanak játszani).:-)
    Tudjátok nekünk hol a pelenkázó? Hát a mosógép tetején.:-) Pont jó, mert a fürdőben van falra szerelve hősugárzó, be tudom kapcsolni, hogy ne fázzon csupaszon és nagyobb kakás akcióknál egyből ott a csap is. Meg fürdetésnél is tök jó.

    VálaszTörlés
  5. Olyan jó olvasgatni az ötleteiteket, megoldàsaitokat!
    En sem preferálom a közös àgyat, úgy gondolom, jobb nekik külön, nyugodtan pihenni. De a legtöbb dologban nagyon bizonytalan és kezdő vagyok. ( dehàt miért is ne lennék? Elso terhesseg. )
    Bármilyen tanácsot, bevált praktikát szívesen fogadok és nagyon köszönök!

    VálaszTörlés
  6. Kb ugyanezekkel szembesültem én is, mikor még terhes voltam: én már haladtam volna a döntésekben, Sz. megfontolt, és csak amikor van ideje, akkor ül neki, de akkor napokig egy dologban informálódik alaposan. Na ez tényleg őrjítő tud lenni olykor :) A mi lakásunk is pici, nálunk a nappaliban fogjuk kialakítani a kezdő időkre, az első 1-2 évre a babasarkot, L alakban elhúzható függönnyel, hogy el lehessen sötétíteni körülötte - ezt az ötletet a lakásom előző lakójától láttam. A konyha a másik projekt, én végül egy konyhastúdiót választottam, jöjjenek ki, gyártsák le a kívánságunk szerint. De Sz. új állása miatt nem vágtunk bele végül. No nem azért, mert nem tudnám felügyelni, ebben segítene Anyum is, de a kiválasztásban most nincs itt Sz, nem tud belemerülni aprólékosan, így maradt a halogatás - megint. Ami nem jó, mert terhesen tényleg nem túl kényelmes intézni, hangulatilag elviselni mindezt :) De fel a fejjel, megoldjátok, a szükség kihozza az emberből a kreativitást! :) A babák mozgásának érzése pedig biztos csodás lehet, no meg a szívhang-ellenőrzés is milyen megnyugtató lehet már! Ilyet én is biztos be fogok szerezni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha csak teheted, tényleg ne halaszd a terhesseg idejére pl a konyha felújítást, mert azért az nagy dolog. En se vártam volna eddig, ha nem hittem volna a költözésben.

      Törlés