2014. december 6., szombat

Mehszaj helyzet

Tegnap szerencsére meglátogatott a saját orvosom, és végre ő vizsgált meg! Azt mondta, nem nyíltan tovább és nem olyan vészes a helyzet. Kérdezte, mennyire tudok itt pihenni, mondtam, hogy semennyire, borzasztó! Ő abszolút azon az állásponton van, hogy nekem innen haza kell mennem és otthon, nyugodt körülmények között pihenni, nem szorongani, mint itt...nem örült a vernyomas problémaimnak. Elvileg hét elején, ha nem nyílok tovább és minden egyéb eredményem jó lesz, azt mondja, haza engednek. Hàt nem tudom, mivel az itteni osztályos orvosnàl kerek perec rákérdeztem, es azt mondta, nem mehetek haza. Indokolta azzal, hogy ikrek, nyitott méhszáj és ha reped a burok, otthon semmit nem tudunk tenni. Hozzátette, itt se sokat...nem tudom, hogyan fogjàk lemeccselni. Egyelőre nem éltem bele magam semmibe. Tegnap este a nővér megnézte a kór lapom és szűk egy ujjnyit írtak, meg rövidült méhnyakkal. Ennyit tudok. 

Edes kis bogyókáim jól vannak,sokat mozognak, mindig jeleznek, hogy hé anya, egyre kevesebb a helyünk! 

Magamról annyit, hogy vegetalok. Még nem sikerült összeszedni magam, szégyellhetem is magam. 
Rájöttem,mi a legrosszabb itt. Az, hogy soha nem lehet egyedül lenni. Hiányzik a magány. Hiányzik, hogy becsukjam magam mögött az ajtót, es azt mondjam, viszlát holnap! Mindig nyüzsi van, pletyi van, zene van..stb. Nekem ez sok. 

A férjem annyira hiányzik, hogy írni sem tudok róla. A lányok legutóbbi uh fotójàt kétszer tudtam eddig megnézni. 

Vajon mit hoz a holnap?

26 megjegyzés:

  1. Jaj, drága, nagyon megértelek. Magam pont ilyen vagyok, mármint, ami a magányt illeti, olykor -olykor nagy szükségem van rá, egyszerűen zavar, ha huzamosabb ideig nyüzsi van, vagy folyamatosan karattyolnak mellettem. Drukkolok, hogy hazamehess.
    Vérnyomásodra kaptál valamit? Vagy azzal mit csinálnak? Remélem az is hamar lemegy, bár lehet annak is az otthonléted tenne jót! Még mindig kitartást!! Ölelés!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, kapok ra Dopegytet. Elég gyenge egy gyógyszer...

      Törlés
  2. Kívánom Cic, hogy mielőbb hazakerülj!

    VálaszTörlés
  3. Szerintem is jobb lenne otthon. Meg kell szervezni hogy ha bármi van a lehető leghamarabb be tudj kerülni a kórházba. Nem tudom milyen messze van tőletek?
    Ha otthon leszel jobb lesz, kevesebbet fogsz idegeskedni és többet pihenni.
    Remélem hazaengednek a hét elején.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nincs forgalom max 15-20 perc alatt itt vagyunk.

      Törlés
  4. ÉN otthonra szavazok, de már írtam is. Amúgy létezik taxi is, azt is lehet hívni, ha gáz van, ha még nagyobb, akkor meg a mentőt.
    1 ujjnyi? Ez azt jelenti, hogy a belső is nyitva van? Hányadik hétnél is jársz most?
    Amúgy meg nincs igazuk, mert ha Pécsen tudnak magzatvizet "utántölteni", ezzel tudják húzni az időt. Ismerősnek 23. héten repedt a burok és a végén 28+6-nál szült, és most már 1 éves, ügyes, okos nagylánya van! (AMúgy a lányoknak sokkal jobbak az esélyei...) Ő is pesti, és utána Pécsre lement, ott is szülte meg aztán a kislányát. MÁshol sajna nem tudják itthon.
    http://www.weborvos.hu/cikk.php?id=95&cid=31500
    http://www.weborvos.hu/cikk.php?id=95&cid=31500

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A belső teljesen zárt, a külső egy szűk ujjnyi. Csurptortokon léptem a 22 hétbe.

      Törlés
    2. Ha belső teljesen zárt, akkor azért jók az esélyek! Kitartás!

      Törlés
  5. A többi orvos nem fogja azt mondani hogy menj haza mert nem vállalják a felelősséget, főleg hogy nem a saját betegükről van szó. Ha a saját orvosod haza akar engedni, akkor a főorvossal ezt ő fogja megbeszélni és akkor a többiek sem fognak beleszólni. Ilyenkor az 1 hét megfigyelés a minimum hogy eldöntsék, hazaengedhető vagy-e. Nincs másik szoba? Persze gondolom nincs. Elég zavaró hogy mindenki akkor jön-megy amikor akar, nálam is így volt. Zenehallgatás? Nincs füldugója? Nekem az volt a szerencsém hogy éppen a kórházzal szemben laktam, gyalog pár perc, így gyógyszerekkel és fekvéssel hazaengedtek, de hát 1 gyerek, az ugye nem ugyanaz mint kettő. Már a súlyuk miatt sem. Kitartás, most ez van, lesz még jobb is!
    Turchi

    VálaszTörlés
  6. Tudomásom szerint a szobában nem lehet látogatókat fogadni, így nincs nagy jövés-menés csak a másik öt beteg nem? Én nem leszek népszerű a véleményemmel de mivel nagyon fiatal még a terhességed szerintem ott jobb helyen vagy. Lehet nem neked jobb, hanem a babáknak, ez tény, na de annyit küzdöttetek már értük, most ez egy kicsit más, de további küzdelem. A dopegytből én a végén 3*2-t szedtem de kevés volt. Mást terheseknek viszont nem nagyon adnak. Az a baj ha hazaengednek akkor mindig találsz majd valami csinálni valót, csak beteszem a mosógépbe a ruhát, csak gyorsan kiteregetek, csak gyorsan elmosogatok stb...és Neked gondolom most ezt sem kéne. A kórházban viszont nincs mást csinálni mint feküdni. Én megfogadtam hogy nem foglak riogatni, nagyon fasza a magzatvíz utántöltés, ha csak szivárog, erre tudnék mondani "rémtörténetet" amit nem teszek. A 28 hetet mindenféleképp el kéne érni, de jobb lenne a 30, vagy 32 vagy még tovább is húzni. Nagyon utáltam ott lenni, de az eszemmel tudtam nekem ott a helyem, még ha a szívem bele is szakadt sokszor annyira annyira hiányzott a férjem és annyira rossz volt tőle esténként látogatás végén elköszönni.:-( De majd a dokid lemeccseli a főorvossal, aztán eldöntik mi legyen, gondolom a felújítás így sztorno.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem riogatni én tudnék a leginkább, de minek. Szerintem pont eléggé meg van riadva.

      Törlés
    2. A látogatáskor i kell menni a szobából? AKkor hogyan fekszenek? Szerintem amúgy önmagában attól is jövés menés van, hogy a betegek mászkálnak, meg beszéletnek, meg a nővérek, meg a takarítónő, meg a vizitek, hát komolyan én csak 4 ágyasban voltam, de soha nem lehetett normálisan aludni.

      Törlés
    3. A látogatási idő nem túl hosszú, ha nem nyílik tovább, gondolom annyira fel lehet kelni. De írtam hogy válhetőleg a másik öt ember is zavarja. Mondjuk ha valakit hosszabb bent létre fognak, azokat egy szobába szokták összetenni, ha erre kerülne a sor kérni kéne egy három vagy négyágyas szobában helyet. Engem csak a nagy meleg zavart, meg hogy két-három óránként pisilni botorkáltam, ergó magamat zavartam leginkább az alvásban. :-) Na a lényeg hogy lesz ahogy lesz, csak a babáknak legyen jó.

      Törlés
    4. Pataharang: eléggé be vagyok szarva ahhoz, hogy ha hazaengednek, ne érdekeljen a mosogatás vagy a mosàs. Most is megtehetném, hogy mászkálok a folyosón, de csak annyira kelek fel, amíg letusolok, wc-zem. Enni is agyban eszem, ugy hogy a két lábamat felrakom az ágyra. En azt gondolom, hogy egy orvosban bízni kell. Ha a saját dokim haza fog engedni, akkor haza fogok menni. Ha, nem, akkor kibírom valahogy.
      Van egy olyan érzésem, hogy a dopegytből en is el fogom érni a 3x2 adagot. :/

      Törlés
  7. A kellemetlen derékfájós érzés elmúlt? Vannak keményedéseid? Vagy csak a vérnyomás, ami rendetlenkedik minden amúgy rendben?

    VálaszTörlés
  8. A szobában valóban nem lehet látogatni, de a sorozatos pletyis szomszédolós màszkálàsok, nővérek, takarítók sok tudnak lenni. A zene egész nap szól. A derekfajas konstans megvan, altalaban reggelre sokkal jobb. Kemenyedeseim nem nagyon vannak, nem igazán tudom, milyen az.

    VálaszTörlés
  9. Keményedés, amikor a méh összehúzódik, az ember érzi, hogy alulról elindulva halad felelé, a méh teteje felé az érzés és kemény lesz az egész méhe, majd elernyed és megint minden okés.
    Amit meg lehet próbálni, hanem tették, az ágy lábad felőli végét megemeltetni. Mi itthon szótárakat tettünk az ágy alá, de a kórházban meg téglákat, vagy nem tudom mit. Levenni a méhszájról a terhet.
    Nem tudom, hogy ha már nyitott a méhszáj alkalmazható-e, megrövidülés esetén nekem javasolták, egy speckó pesszárium felhelyezését, ami szintén segít tehermentesíteni a méhszájat.
    És UH-s méhszájvizsgálatot is felvetném (persze tudom, tök nehéz a dokiknak bármit is javasolni, nekem is csak az előzmények miatt tudott már "nagy szám" lenni), sokkal pontosabb, megbízhatóbb, jobban látszik, hogy tényleg mi a helyzet a belső méhszájjal és kevésbé veszélyes.

    VálaszTörlés
  10. Cic, remélem, a legjobb megoldás meglesz a héten! Ha tovább zárul a külső méhszáj, akkor biztos hazaengednek. Ez esetben milyen sűrűn kellene vajon kontrollra menni? Pár naponta? A fő épületben vagy a pavilonban? A pavilonban engem is ugyanezek zavartak, a fő épületben voltam 2 ágyas szobában is, esetleg kérdezd meg a vérnyomás-ingadozásodra hivatkozva, át lehet-e kerülni, hogy ki tudd magad pihenni. (Emlékszem, engem anno a Bel2 sokkolt, amikor a 6 fős szoba után egy 13 fős terembe kerültem, a végén az lett, folyton zenét vagy rádiót hallgattam, annyira megelégeltem a folyamatos nyüzsgő, nekem nem tetsző zajokat, beszélgetéseket). Szurkolok, hogy hazaengedjenek, hogy elég legyen jövőre visszamenni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt nem gondolnàm, hogy tud zàrulni a méhszaj, max nem nyílik tovább. Aztán ki tudja...
      Ilyenről még nem beszéltünk az orvosommal,hogy mi lenne a forgatókönyv a hazamenetel esetén. A pavilonban vagyok. En is voltam a főépületben és az szerintem is jobb. Főleg a kétágyas szoba. Kulon wc, zuhanyzó...Hm...itt meg: a folyosón van közös. A higiénia sem a legtutibb. Ráadásul meg mindig megy a hasam az antibiotikumtól, ezért kulon tortúra mire minden lefertőtlenítek, lepapírozok. Az orvosom most adott borax kúpot. Remelem, nem kapok el valamit, ezert napi kétszer biztosan tusolok.
      Most éppen komoly zenét hallgatok, lenyugtat. Igyekszem a vérnyomàsmérések idejére el lazult állapotba kerülni ( már amennyire lehet) ma egész nap,130/90 volt. Ezzel mindig beérném.

      Törlés
    2. Jaj drága, ez a folyosóra kimászkálás nem egyszerűsíti a helyzetet. A vérnyomásod nem tűnik nagyon magasnak, azért gondolom, a terhességi toxémia elkerülése miatt figyelik, ellenőrzik sűrűbben? A férjeddel tudtok minden nap találkozni? Kitartás nektek továbbra is, és olyan jó, hogy bejelentkezel, hogy tudunk rólad! :)

      Törlés
  11. Mi van azóta Cic? Volt újabb vizsgálat? Mit mondtak? Úgy aggódom érted!

    VálaszTörlés
  12. Szia Cic! én is aggódom, mi újság? már lassan a hét eleje eltelik...Ölellek!

    VálaszTörlés
  13. Semmi különösebb változás nincsen. Tegnap volt uh, ahol megnézték a babàkat és rendben vannak szerencsére. Belső mehszaj továbbra is teljesen zárt. Most várom az orvosom, hogy beszéljek vele a továbbiakról, mert tényleg semmilyen kezelést nem kapok. Lelkileg ugyanolyan nehéz, talan annyi, hogy màr nem egész nap sírok, csak mondjuk hat utan, részmunkaidős állásom van. Haha.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hátha hazaengednek. Ezt otthon is tudnád csinálni és nagyobb lenne a higiénia.
      Esetleg abban meglkudni hogy minden délután hazaengednek és reggel újra bemész?
      Nekem egyszer ezt sikerült egy kórházban kialkudnom (OK más volt a probléma) de én is azzal érveltem hogy semmit nem csinálnak csak megfigyelés alatt tartanak.
      Reggel 7-re mindig bementem a szokásos vér és vizelet vizsgálatra (nekem valami mérgezésem volt amiről sosem derítették ki hogy mi az) és du. 5-6 körül hazaengedtek.
      Így nem is volt olyan rossz.

      Törlés
  14. Azért ez nagyon durva, hogy olyan szobába raknak, ahol nincs mosdó és mindig ki kell császkálnod :(
    Ajánlom figyelmedbe még a Teafaolajat, a legjobb vírus és baciölő. Tisztasági betétre elég 1-2 cseppet rakni, és mindent kiírt, ami nem odavaló. Engem nagyon sokszor helyre hozott.

    És amúgy jól mondja kicsinap, az nagyon-nagyon jó helyzet, hogy a belső méhszáj zárva van. Maradjon is így sokáig!

    Nekem a dokim mindig hüvelyi UH-val csinál méhszájvizsgálatot, így meg tudja állapítani a méhnyak hosszúságát is, mm-re pontosan!

    Örülök hogy a babákkal minden rendben!

    VálaszTörlés