2015. január 7., szerda

Totàl analfabéta

Rájöttem, hogy teljesen tájékozatlan és analfabéta vagyok ehhez az egesz baba ellàtàs témához. Annyi kérdés kavarog bennem, hogy lassan mâr csak kérdőjelek vannak a fejemben. Milyen Cumisuveget? Mennyit? Hogyan fertőtlenítem? Hogyan szoptassak? Egyszerre, vagy külön? Mi van ha van tejem. De mi van ha nincs? Mivel mossak és hogyan? Egyforma legzesfigyelo? Kell egyáltalán? Milyen pelenka? Mennyi? Sorolhatnám holnap délig a kérdéseimet. 
Igen, vannak a családban kisgyerekesek, tudok kérdezni és szoktam is, de mintha az agyam sokszor nem fognà fel a hallottakat. 
A másik meg. Egy gyerekkel elvan az ember ugye? De kettővel? Hogyan fogom ellàtni a kettőt, hogy mindkettőnek jó legyen? Ààààa......pánik! 

7 megjegyzés:

  1. Húh teljesen megértelek!Ezen szerintem mindenki átmegy,sokan sokféleképp csinálják,el kell döntened a hallottakból neked mi a szimpatikus.

    Pl én nem vagyok nagy ökomami nem mosódiózok vagy ilyesmi dreft babyvel mostam nekik és silan sensitive öblítővel.
    Cumisüvegből hm jó kérdés ha kevés a tejcsi és szeretné az ember,hogy beinduljon,a pótlás idején tart tőle nehogy leszokjon a ciciről van vmi méregdrága medela cumisüveg.
    Fertőtleníteni én mikrós sterilizálóval nyomtam.
    Ha van tej örülsz ;) Esetleg fejed a többletet ami szuper lenne ha 2 baba mellett még plusz is lenne ;)
    Ha nincs ne pánikolj ;) szaporítófejés,homeobogyó,karamalz sör,szopistea,moremilk csomó lehetőség van,meg ugye a gyakori szopi,azt hiszem a 2 kiscsaj mellett ezzel nem igen lesz gond ;)
    Légzésfigyu:én parás vagyok,ki nem hagynám!A fiam most lesz 1 éves még mindig használom!
    Ikreknél én főleg használnám,lehet korábban jönnek,veszélyeztetettebbek ezáltal.
    De sztem csak ha külön ágyban külön légzésfigyun alszanak.vagy van a pelusra csíptethetős akkor bárhol figyeli őket akár babakocsiban is.

    Remélem kicsit segítettem,gondold át ebből neked mi szimpi is úgy cselekedj ;) Menni fog!

    VálaszTörlés
  2. Van még időd mindezt megtudni :) Még annak idején Audrey írt szülésfelkészítő tanfolyamon tapasztaltakról, talán 6-7 alkalmas volt, és könyvekről is tesz említést, amik segítettek neki. Lehet, hogy ismered a blogját, és ugyan nem ikerterhessége volt, de ő nagyon alaposan néz utána mindennek, a finisről belinkelem neked a blogját, hátha hasznos: http://szulokvagyunk.blogspot.hu/2014_01_01_archive.html

    VálaszTörlés
  3. Pont Audrey blogját akartam én is ajánlani. :))
    És a neten vannak kismama/baba listák szerintem egy párat keress elő és valahogy szintetizáld hogy mi az ami szükséges. Én (kisebb tehát nem marha drága dolgokból) inkább vennék fölöslegesen minthogy ne legyen.
    Az elején nem lehet valami olyasmi segítséget fogadni hogy pl. csecsemős nővér kimegy pár órára segíteni? Vagy az nayon drága? Én ebben gondolkodnék mert nekem sincs fogalmam sem hogy hogy kell megfogni akár egy kisbabát. Hugom gyerekeit sosem foghattam meg, ha már két méterre voltam tőlük nyüszítettek a félelelmtől annyira anti-anya vagyok.

    VálaszTörlés
  4. Cicmorgó olvaslak egy ideje és magam is sokszor gondolok arra, hogy milyen lesz majd babázni. Én is ikreket várok, 12 hét 4 napnál vagyok. Azt gondolom, hogy nem mi vagyunk az első ikres szülők és nem is az utolsók. Tehát tuti mi is meg fogjuk oldani a nevelésüket. Persze biztos lesznek nehézségek, de a két baba dupla öröm is. Az jó, ha meghallgatjuk mások tanácsait meg olvasgatunk, de szerintem a babázás menni fog ösztönből is. Szorítok neked továbbra is, hogy minden rendben legyen. (Van nekem is zárt blogom, ha érdekel: laczaevi@gmail.com-ra írhatsz és kapsz meghívót)
    Vica

    VálaszTörlés
  5. Hát, szerintem az ikrezés egészen más, mint az egykézés - jó, egy gyerekem még sose volt, nem tudhatom, de valahogy ez az érzésem:)
    Amit mindenkinek mondani szoktam: kérj segítséget, bármi áron. A segítség bármilyen formában jó - főzés, takarítás, gyerek ringatás amíg alszol, beszélgetés veled - és életmentő lehet.
    Aztán: szerintem mindenképp próbálj meg szoptatni, akár tandemben, akár egyenként (bár az nagyon nehéz, mert az egyik sír, amíg a másik eszik), mert a tápszeres etetés a sterilizálás meg tápszerkészítés miatt nagyon megnehezíti az életet (konkrétan olyan volt nekem az eleje, mintha egy gyárban dolgoznék, órára keltem, futva közlekedtem a lakásban, mert időre etettünk, kicsik voltak, muszáj volt.)
    Szóval az enyémek kicsik voltak, nem tudtak szopni, így fejtem hosszú órákat etetés előtt és után, de ez azt eredményezte, hogy nagyjából semmit nem aludtam - ez nem jó senkinek. Ha viszont nincs tejed, vagy nem tudnak szopni, ne emészd magad, törődj bele hamar (nehéz, én tudom), egyenek, amit tudnak és úgy, ahogy a lehető legjobb mindenkinek.
    Cumisüvegből nekünk rengeteg volt - a Dr Brown volt a legjobb, biztos itthon is van olyan - és Amerikában lehetett kapni kifejezetten mikrós fertőtlenítő zacskót, simán lehet, hogy itthon is van, azzal a legegyszerűbb, 5 perc alatt fertőtlenít pár kisebb cumialkatrészt. Amúgy egy idő után abbahagytuk az eszetlen fertőtlenítést, mert minden könyvben azt olvastuk, hogy különösebb szükség nincs rá...
    Nálunk a légzésfigyelő fel sem merült - pedig a szuperhisztis Amerikában laktunk -, szerintem fölösleges, úgyis folyton velük leszel.
    Érdemes valami érzékeny bőrűeknek fenntartott cuccal mosni - én mosódiózok, tök jó szerintem -, pelenkából pedig rengeteg kell, rengeteg. Azt is fontos kitapasztalni, hogy a gyerkőcök melyiket bírják (mármint bőrrel), szerintem érdemes DM saját márkásokkal próbálkozni (bár az itthoni pelenkákat nem nagyon ismerem).
    Ha bármit kérdeznél, nyugodtan írj (egyébként az enyémek már négy évesek) : mlly_blm@yahoo.com

    VálaszTörlés