2014. november 18., kedd

Szorongás

Nem tartom magam hisztis kismamának, hangulatingadozàsaim ugyan vannak, de azokat is inkabb egy egy helyzet szüli és nem csak úgy a semmiből jönnek. 
Teljesen ki készít az a felujitas, nem gondoltam, hogy ilyen nehezen fogom viselni. Es igazából még csak a tervezgetés,,árajànlat begyűjtés szakaszban vagyunk. Nem megyek bele részletekbe, de semmi nem egyszerű, mindenben van egy kis csavar, ami éppen elég most nekem, hogy kibillentsen a lelki világomból. A feldúlt, piszkos fészek gondolata teljesen elkedvetlenít, lelomboz. Mert ezen sajnos àt kell esni, nem megy csak úgy pikk pakk. A dolgok oroszlán részét nekem kell intézni, legalábbis nagyobb részben kell belefolynom, mint szerettem volna, ugyanis D. Több munkát kapott. Ami ugyan magasabb fizetéssel jàr, viszont túlóràkkal is. Szerencsétlen kifacsarva jön haza fél kilenckor és meg akkor is itthon folytatja a munkahelyi tervezgetést. Napközben állítása szerint egy telefonra sincs ideje, nem hogy a kis magán dolgainkat esetleg intézze. Tudom,hogy amikor meg hazajön, jó lenne, ha nem azzal fogadnàm, hogy na akkor melyik burkolót válasszuk, életem? De muszaj haladni, mert nem bírom ezt a bizonytalanságot. A hülye kanapém sem jött még meg, ebben a relax fotelben ülök màr egy hónapja, alig bírok kikecmeregni belőle, minden egyes felàllàs egy tortúra. Estig tudnék most rinyálni, esküszöm és baromira jól esne! De inkabb veszek egy nagy levegőt és kifújom. Nyugi. 
Anyukàm meg minden nap azzal idegesít, hogy jaj kislányom, nem hiányzik most neked ez a stressz. Hât tényleg nem, de meg kell csinálni és kész. És sajnos nem tudok mindent félvàllról venni, vagy nem görcsölni, agyalni rajta. 
Szorongásom legújabb tárgya a kora szülés. Tegnap megnéztem a lifenetwork Hadas Kriszta műsoràból ket részt. Az egyiken úgy bőgtem, mint aki egy komplett családot elvesztett, a màsik meg csak elültette a bogarat a fülemben. Az elso csaj természetes úton szült, egy babàt, ott maga a szülés volt ràm oyan hatással, mintha én éltem volna àt az egészet. Emocionálisan olyan szinten bele helyezkedtem a szituba, hogy rengeteg érzelem kiszakadt belőlem. Amikor egy utolsó hatalmas nyomàs utàn a csaj hasára tették az újszülöttet, na az eufórikus volt még nekem is. Nyilván elképzeltem az én kis csöppjeimet. 
A másik sztori na az abszolút mi vagyunk, ikrek, csaszar a Sotén. A leànyzó olyan lazán vette az egész terhességet és szülést, hogy nem is tudtam, hogy irigyeljem vagy elküldjem magamban melegebb éghajlatra. 34. Héten fajt a dereka, bement a klinikára, ahonnan màr nem engedték haza, megindult a szülés. Igyekeztem mindent jól megfigyelni, hogy majd akkor hogy is lesz ez nálunk? Apuka szigorúan  a fejénél ült és a tejfakasztóról viccelődtek...gyorsan kikaptàk az elso babàt, kb egy másodpercre megmutattàk a szülőknek, aztán egy kisebb seregnyi ember kezdett el körülötte szorgoskodni. Ugyanez B babàbal is. Azért azt jó volt látni, hogy mennyire sokan és gyorsan intézték ott a picik körüli teendőket. A kisebb bébinek volt egy kis légzési nehézsége, de a neonatológus szerint, koruknak megfelelő állapotban vannak. Persze azonnal vitték őket az intenzívre, ahol még egy két hetet eltöltött ek. Anyuka az őrzőben remeg a csàszàr utàn, no nem az izgalomtól, csak az epi mellékhatása miatt. Délután felmehetett megnézni a piciket, de érinteni őket, azt tilos. Szoptatni sem tudta őket. Szívfacsaró volt látni, hogy az édes kis újszülött babàit meg sem ölelheti, nem érintheti. Nyilván mindenki felfogja, megérti, hogy miért szükséges ez, és nem is akadékoskodik, de összeszorult a labilis kis szívem a történet làttàn. 
Ennek hatásra éjjel az én kis lànyaimmal álmodtam. Megszülettek rendben, édes kis picurkàk! Az egyik folyton mosolygott. Persze utópisztikus àlom volt, a gyerekek szinte sosem sírtak, csak ettek meg aludtak. Időm mint a tenger. :) haha!
Majd jött az ébredés és bekapcsolt a para gomb. Úr isten! Mennyire lesznek koraszülöttek? Mennyire leszek én higgadt szülés közben? Vajon jól lesznek e? Nekik is kell majd inkubàtor és én is àtélem majd, hogy nem érintehetem őket? Úr isten! Mindjárt itt van  a szülés és még semmi nincsen kész! Az ember ilyenkor a heteket képes szinte napoknak érzékelni..Ilyen és ehhez hasonló gondolatok kínoztak hajnali ötig, amikor is sikerült álomba szenderülnöm. 
Próbálkozom azzal nyugtatni magam, hogy ezek az érzések előbb utobb mindenkit elvisznek egy kicsit ilyen olyan irányba. Aztán meg eszembe jut amit mindehol olvasni lehet, hogy a második trimeszter a felhőtlen boldogság ideje. Na menjenek a pi...ba! :) 
Egyébként életem kis kiràlylànyai most màr minden nap szépen jeleznek, hogy ők igenis ott vannak a hasamban és nem feltétlenül tetszik nekik, ha előre hajolva ülök vagy felhúzott làbbal tévézek. Az érzés leginkabb aranyos, kis huppanàsok még Mindig, de màr biztosan tudom, hogy ők azok. Nem, ez még nem az az igazi rúgàs érzés, úgy látszik nekünk ez majd csak kicsit később jön el. De nem baj, ezt is élvezem! 
Genetikai uh-t àt kellett tenni most péntekre múlt hét helyett, mert az orvosom azt kérte, hogy töltsem be a 19 hetet és akkor menjek inkabb. Emiatt nem paràzok ( annyira), inkabb vàrom. A babàkban való hit, bizalom továbbra is töretlen, magammal vannak a problémàk. 
Annyi minden írnék még, de annyira Zsibbadnak az ujjaim, ahogy tartom az iPadet, hogy most be kell fejeznem. 
Ui: nyugtassatok meg, hogy màsnàl is elmennek néha otthonról...

14 megjegyzés:

  1. Tipikus kismama érzések, gondolatok, feszültségek, amelyek mindenkivel megtörténnek, nálatok biza' megspékelve egy "kis" felújítással. Tudom mennyire nem egyszerű ezt végigcsinálni, de egyszer végetér, és egy gyönyörű kis fészekbe fognak érkezni a lányok!
    Az én helyzetem sem volt rózsás most, 3 hét szigorú fekvés után (mindezt 3 gyerek mellett) nekiálltunk a lakásfelújításnak, majd költözésnek. Akkortájt ugyan nem is annyira, de később, így kora ősszel bizony kijött rajtam a feszültség, eddig tartottam magam... Próbálj meg segítséget kérni, após, anyós, testvér, hogy ne neked kelljen egyedül csinálni. D. férjurad pedig biztos hogy fáradt (enyim férj is qvasokat melózik), de ezek a döntések őrá is vonatkoznak, hárulnak, esténként egy 15-20 percben meg lehet beszélni a dolgokat.
    Fel a fejjel, próbálj meg ne stresszelni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A család messze él vidéken, anyós még dolgozik, kvázi egyedül vagyok. Segít D., nem arról van szó, hogy nem, csak unom, hogy folyton noszogatni kell. De tudom, hogy fáradt és nem akarom a kelleténél jobban cseszegetni...

      Törlés
  2. Jaj Cic, sajnálom hogy így elleptek a hullámok de megértem. Nem tudom te milyen típus vagy, én mikor nagyon beparázok szorongok valamitől képes vagyok megrázni magam és azt mondani: ok ez van de végig fogom csinálni.
    A koraszüléstől képzeld én is félek (pedig hol van az még nekem), de a korom miatt. Ez is normális érzés. Túl lesztek a konyhán aztán már jobb lesz kicsit. Kitartás! Kitartás!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régebben nem féltem én kb semmitől, na most meg mindentől...

      Törlés
  3. 34 hetes babákat ahol nem lehet megérinteni onnan menekülni kell!!! Akkor olyan kórházat kell keresni, ahol ez természetes! A mi kórházunk nem volt egy túl baráti PIC-es hely, de ekkora babák 1-2 napot voltak intenzíven igazából csak megfigyelés miatt, utána a hízlaldába kerültek, és még az egészen piciket is "szabadott" megérinteni. A nagyokat meg persze kézbe adták. Szóval ez nagy marhaság, persze, hogy megérintheted őket! Ne butáskodj és 34. hétre született baba még ikrek esetén is 2 kiló körül van már! És 2 kilóval adják haza a babákat a PIC-ről!!
    Szoptatás valóban lehet kicsit nehezebb, de még olyan babákkal is szokott sikerülni, akik 3 hónapog szondán át ettek csak! SZóval ezzzel ne foglalkozzál. A lényeg, hogy olyan kórházad legyen, ahol egy nagyon jó PIC_van, ahol normálisan lehet látogatni és a babák körül mindent csinálhatsz. A többi nem lényeges most.

    VálaszTörlés
  4. Megnyugtatlak, nálam is elmennek otthonról néha...és én még csak babát sem várok, örülj neki, hogy Neked ennyi magyarázatod van rá:)
    Nem egyszerű időszak ez, pláne, ha most kicsit néha egyedül vagy a problémára, de egyszer tényleg vége lesz. Lehet úgy csinálnám, hogy a férjet is belevonjam a sok munkája és kevés ideje ellenére, hogy a lehető legjobban előkészíteném a döntéseket, hogy neki már csak gyorsan át kelljen futni, és utána egyből tudjatok dönteni az ügyekben. Ahogy Anita is írja, 15-20 perc alatt letudható pár dolog.Tudom, nem mindig és nem mindenben lehet ilyen egyszerűen, de néhány dolgot hátha meggyorsít.
    Kitartást, kicsi Cic.

    VálaszTörlés
  5. Teljes mértékben átérzem a soraidat. Mi a felújítás kellős közepén állunk és már nagyon nem bírom. Férjem és én is észrevettem hogy estére fáradok el,és hisztis és elviselhetetlen (számomra is) leszek. :( Pedig nem akarok...!! :(
    De talán lassan már mászunk ki belőle.
    Kitartás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a helyzet, hogy én mostanában màr a háztartás ellàtàsàtól is elfáradok, nemhogy valami pluszt vigyek a napjaimba. Anyukám jön majd segíteni, csak jöjjön màr meg az a ...kanapé, hogy szegénykém tudjon hol aludni :)
      Neked is kitartást kívánok!

      Törlés
  6. Cicmorgó, teljesen normális. Én is csak múlt hét óta tudom, mikor két napot szinte végigbőgtem (utcán, munkahelyen, mindegy volt, hol vagyok). Aztán a kolléganőm (akinek már két gyerkőce van) mondta, hogy nyugi, nem vagy szerencsétlen (mert annak gondoltam magam, a fáradtságtól véletlenül rosszul utaltam, megbántottam a barátnőmet (az külön sztori, észre sem vettem, hogy dől belőlem a szó, róla meg semmit sem kérdeztem...)).

    Azóta jobb, tudom, hogy dolgoznak a hormonok, elfáradok, vissza kell vennem, de még nem tudok lassítani... Ma vagyok 15+4...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, minden biztatás jól jön!!!!
      Lassan én is kezdek rájönni, hogy ha bőgni kell, akkor inkább elengedem magam és nem tartom vissza, mert könnyebb utána.
      Gratulálok a 15+4-hez! :)

      Törlés
  7. Szia Cic! Hogy megnyugtassalak az I.sz Nőin 32+3-ra született ikreimhez simán benyúlhattunk a férjemmel az inkubátorba, simogattuk őket és beszéltünk hozzájuk. Ott valóban nem preferálják még a kenguruzást, de azért volt olyan nővér a posztintenzíven aki egy hét után este odasúgta hogy ha nem sietünk, maradjunk utolsónak a férjemmel, felöltöztette a babáimat és kivette nekem őket az inkubátorból és magamhoz ölelhettem őket/ végre/. Én aki annyira féltettem őket mindenféle fertőzéstől mondjuk ezzel nyugtattam magam, hogy annyira kicsik még, hogy jobb ha minimálisra szorítjuk a fertőzés-veszélyt, aminek egy intenzív a melegágya. Én nem nézegettem semmi ilyen születős tévéműsort, tudtam hogy korábban fognak jönni mint az egyes babák, de bíztam az orvosomban, a klinikában, ami felszereltségben és orvosban az egyik, (nekem) a legjobb. Ha megengeded annyit tanácsolnék hogy mindig apró lépéseknek kell örülni, sokáig uh-tól uh-.ig számoltam az időt. Aztán a cél a 28. hét volt, aztán a 30, aztán a 32 és lett volna tovább is, ha nem lett volna az, ami. A felújítást meg jobb most, én a két gyerekkel költöztem az idén már kétszer, most a hétvégén harmadjára már a végleges lakásunkba és tapasztalatból azt mondom, egyszerűbb pocakban hurcolni őket :-) Kitartás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De drága vagy, és milyen jó, hogy ezt írod! Nem szoktam én sem nagy léptékben haladni, de most előjött rajtam ez a szorongás, és muszaj valahol kiírni magamból, igyekszem a környezetem nem terhelni ezzel.
      En is bízom a Klinikàban, a babàkban, csak magammal van bajom. De abban is bízom, hogy ez-e gy átmeneti időszak és pàr nap, hét és jobb lesz.
      Köszönöm meg egyszer!

      Törlés
  8. Szia,

    Lehet tudnek segiteni abban hogy ez a lelkileg nehez idoszak ujra egyensulyba keruljon. Alternativ gyogyitassal foglalkozom es keresem a lehetoseget a lelki gondok felkutatasanak es megoldasanak. Mar tobbszor akartam irni Neked, de most jott el az ido. Neked most van idod, nincs tarsasagod, en pedig szeretek mailt olvasni. :)
    Irj ha gondolod!
    ivett5@me.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Ivett! Még nem tudom, fogok e írni neked, de lehet. :)

      Törlés