2015. október 25., vasárnap

Gyerekek

Ígértem , hogy irok egy kicsit a babákról.
Most megtorpantam, mert azt sem tudom, hol kezdjem, és hol fejezzem be? Természetesen nekem ők a leglegleg babák. Akárhány gyerekekre ránézek, látom, hogy igen, cuki, aranyos, szép, na de az enyémek...! Azt hiszem ez az érzés mindenkinél megvan. Olyan szeretettel tudom őket szemlélni, amin magam is meglepődök. Na de nem nyálazok tovább, nem stílusom. De ezt azert le akartam írni.
Imádom őket. 

Az elmúlt ket hét volt talan eddig fejlődés szempontból a legmozgalmasabb, csak kapkodom a fejem, hogy jé, mar ezt is tudja, jé már odáig is eljut. 

Cs. 
Teper, szinte száguld, szökken, ugrik, ahogy tolja magát előre. Minden érdekli, amit nem lenne szabad. Az apja ma megállapította, hogy ez a gyerek műszaki beállítottságú, miután leginkabb a hosszabbítók, zsinórok, iPad, telefonok érdeklik. Jelszava lehetne: mindent összenyálazok! Persze fogacska még sehol. Imádja, ha csiklandozzuk, puszilgatjuk, hangosan visítva nevet kis cérna hangon. Nagyon vicces. Emellé ha nagyon élvezi göndör kacagás is párosul. 
Ő mindent szeret megszemlélni, megfigyelni. Sokszor képes hosszú percekig csak azt nézni, ahogyan a testvére jatszik. Esküszöm, sokszor kifejezetten értelem van a szemében. 
Nagyon szeret bújni, keresni a társaságot, a kapcsolatot, kéri az érintést. 
Sokszor csapkod a kezével, lábával, ezt néha nem is tudom, mire vélni. A legtöbb Pelenkázás alkalmával szétrugdossa a hasamat. Ja, és szeretete jeléül ( mi másért?) imádja tépni az egyebkent is fogyatkozó hajamat. Ahogy odahajolok hozza, az az elso, hogy jo erősen megmarkolja mind a két kis kezével és alig akarja ereszteni. Nagyon tud fájni. 
Ő legtöbbször még mindig ölben alszik el, szerencsére viszonylag hamar, nem kell tul sokáig cipelni. 

L. 
A huncut. A kis naiva. 
Ő tényleg olyan reklámba illően babás, hófehér bőrrel, fodros combokkal, ártatlan, naiv babanézéssel. 
Mindene a játék, nagyon szeret játszani. Képes akár tíz- húsz percig egy játékot forgatni, nézegetni, minden oldalról megrágni és nem unja meg. Egesz nap lehetne vele hülyéskedni, szerintem végig nevetné az egészet. 
Tolatva közlekedik, nagyon vicces. Mondom neki, hogy gyere ide kincsem, és nagy boldogan elindul hátrafelé. Előre még nem igazan megy, de pörög forog minden irányba már nagyon régóta. 
Igazan szerencsém van vele, mert ő egyedül alszik el, vagyis a nyuszijával. Azzal simogatja az arcát, szemét, homlokát. Leteszem a kiságyba, odaadom neki a nyuszit, kijövök és ő szepen elalszik. Mindig. Ezert nem tudok elég hálás lenni neki.
Imád hason dobolni a parkettán a lábával, minél hangosabb, annál jobb! Nem tudom, hogy nem fáj neki?
A hajtépés itt is megvan, ugy latszik, ez minden baba kedvenc időtöltése. 

Mindkettő nagy cumis, adják veszik, cserélgetik, elalváshoz mindenképpen kell. Nagyon szeretnek egyutt játszani, nem is gondoltam, hogy ilyen hamar tök jól ellesznek ketten. Persze néha van az, hogy ha nem figyelek, rugdossák egymás fejét, lábát, ami éppen útba esik. Nyilván nem direkt, de figyelni kell. Az éjszakát nagyon régóta mindketten átalusszák, szinte kivétel nélkül, olyan van,,hogy cumit kérnek néhányszor, de utana alvás van. Zeneimádó mindkettő, sokat hallgatnak spanyol gyerekdalokat. 
Ezeket eszik: alma, barack, sárgarépa, tök, sütőtök, meggy, cekla, saláta, krumpli, édesburgonya, babakeksz, tejpépek, tapszer. Azt hiszem, ennyi. 


Most ennyire jutott idom. Igy visszaolvasva tündérmesébe illő bejegyzés ez. És tényleg igy van ez a része. A nehézségekről, a nem tudom hol áll a fejem?-ről majd legközelebb irok. 

7 megjegyzés:

  1. Nagyon szép volt ez a leírás, Cic, szeretem, amikor írsz róluk, olyan életszagú <3

    VálaszTörlés
  2. De drágák lehetnek hogy így "közlekednek"!
    És mindent megesznek? Nincs olyan hogy valami nem ízlik? Zselyke most csak a sütőtököt eszi meg, megőrülök semmi mást nem hajlandó.
    Őszibarackot te honnan szerzel? Vagy fagyasztottál le eleget? Mert én már nem sokat tudtam és ez az egyetlen amit - legalábbis még nem találtam sehol - fagyasztottan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig mindent megesznek, még a savanyú meggyet is, csak néztem...azt hittem, utálni fogják. A krumpli ment eleinte nehezebben, de mindig keverem valamivel, úgy lecsúszik.
      Őszibarackot sokat tett el anyukám meg anyósom, amikor meg szezonja volt. Sajnálom, hogy nem irtam neked hamarabb. :( fagyasztaná még en sem láttam. Próbáltad már a kekszet? Hátha azzal jobban megenné a többi gyümölcsöt is.
      Egyebkent nekem azt mondta a védőnő, hogy elég, ha sokmindent csak megkóstol a gyerek, nem kell nekik még olyan változatos étrend, mint ahogy azt mi, felnőttek gondolnánk.

      Törlés
    2. Kekszet nem akarok mert tudod nálunk a kakilás a gond, a keksz az fog. El fogom kezdeni a glutént 1-2 héten belül de vagy zabkását vagy gabonapépet fogok használni.
      A gyümölcsöket amúgy gyakran megeszi (most írok éppen erről részletesebben) én most a zöldségekkel futottam zsákutcába. Azaz sütőtökzsákutcába.

      Törlés
    3. Érdekes, nálunk a keksz egyáltalán nem fog. Napi kétszer, haromszor kakilnak a gyerekek, en meg ezen vagyok kiakadva, természetesen idézőjelben. Csak napi mondjuk nyolc Pelenkázás fejenként, az azert baromi fárasztó, főleg ugy, hogy nem akarnak normálisan nyugton maradni, tekergőznek, forgolódnak. Szó szerint le izzadok minden pelenkazáskor. Vàáá
      Mondanám, hogy egyetek salátát, de azt hiszem, az hét honapos kortól van. Na nekem az nagyon " megdobta" a székleteknszámát számát.
      A milupa kakaós tejpéptől is jókat kakilnak. Az ugy emlékszem, már gluténes.

      Törlés
    4. Saláta már tervben van a héten próbáljuk ki, csak félek nem fogja megenni. Ma megint 1 órát harcoltunk a brokkolis sütőtökkel a végén már a sima sütőtököt sem akarta megenni annyira felhergelte magát.
      De megjegyeztem mindkét tippet, köszi.

      Törlés
    5. A csajok a salátát édesburbonyával ették, ez az egyik kedvencük. Esetleg próbáld ki. Aldiban akciós is volt, nem tudom, még az e.

      Törlés