2015. április 24., péntek

Ébreszteni vagy sem?

Na most akkor segítsetek, véleményeket kérek, hogy most akkor kell e ébresztetni a gyerekeket éjjel etetés miatt? Mi allandoan ébresztgetjük őket, na nem három, hanem mondjuk 4 óránként, hgy egyenek. Védőnő szerint még csináljuk egy darabig. Szerintem hülyeség. De esküszöm lelkifurdalasom van, ha elelszom és mondjuk mar 5 órája nem ettek ejjel. Nappal ilyen szóba sem jöhet, akkor 3-4 óránként esznek. De a szívem szakad meg amikor édesen alszanak mind a ketten és még csukva a szemük amikor a szájukba tömöm a Cumis üveget. Arról még már ne is beszéljünk, hgy az egyik gyereknek gyors az emésztésem, hamar megéhezik, míg a masik nem igényelne olyan gyakori táplálkozást. De ha meg elcsúsztatom őket, akkor végképp csak etetek egesz nap. Bevallom, most kezdek meg zuhanni picit. 

21 megjegyzés:

  1. Én soha nem ébresztettem a fiaimat enni ;)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Én igény szerint etettem, és éjjel hagytam aludni, így viszonylag hamar át is aludta az éjszakát.

    Ikrek esetén nyilván sokkal nehezebb ezt kivitelezni, de talán éjszaka megpróbálhatnátok.

    Sok kitartást kívánok! :)

    VálaszTörlés
  4. Attól függ mekkorák most? Ha 3 kiló felett vannak, akkor nem ébreszteném. Az én kicsim 3,5 kilóval született és 2 hetesen is simán volt, hogy 8 órát szunyált kaja nélkül éjjel. Nem gond. De a nagyfiamat 2,65-el hoztuk haza a kórházból és irtóra nehezen is indult meg a súlya, őt keltettem éjjel is. De amint átlépte a 3 kilót akkor nem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértek, csakis akkor ébreszt őket, ha 3 kiló alattiak vagy ha be vannak sárgulva. Ahogy Sensitive is írja, akkor fogják gyorsan átaludni az éjszakát, ha hagyod őket a saját igényeik szerint ébredni, enni. Nálunk minden igény szerint történt és nem bántam meg, mindenkinek így a legjobb.

      Törlés
  5. Most akkor anyatejet egyáltalán nem kapnak?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 3,15 és 3,35 körül vannak most. Szépen gyarapodnak. Nappal szopiznak is, mar amennyi tejem van. Eddig igy volt, hogy egyik szopizott, masik tapszer, majd három óra múlva csere. Csak nincs ennyi tejem, hogy 3 orankent szoptassak.

      Törlés
    2. súlyhoz és sargasaghoz van kötve az ebresztes
      mivel bőven 3 kg feletiek, akkor hagyd igeny szerint enni őket

      Törlés
    3. Akkor engedd őket aludni, védőnőnek nem kell elmondani.:-) Viszont ha nem bánod, akkor azt mondanám, hogy gyakrabban szoptassad őket, minél ritkábban szoptatod őket, annál kevésbé lesz tejed. A mell akkor termel tejet, ha érzi, hogy van inger. Nekem sosem volt elég tejem (nincs elég tejmirigyem), de így is sokáig szoptak a gyerekek, minden alkalommal először szoptak, utána kapták a pótlást. A kicsi több, mint 1 éves koráig szopott így. Éjszaka miért nem szopnak? De ha neked ez nem fontos, akkor nem érdekes. Akkor nem szóltam semmit.:-)

      Törlés
    4. Ha a baba éhes, s nem áll fent sárgaság ami aluszékonyságot okoz, akkor hidd el jelezni fog. Ne keltsd fel őket. Az én babám öt hetes koráig egyszer kelt fel, azóta átalussza az éjszakát, ha éhes akkor reggel hamarabb kell egy órával, ha nem akkor 12 órát alszik egyhuzamban. Mindig igény szerint etettem, 2850g -mal született 2670-el jöttünk haza, most 7300 g, s egy hét múlva lesz féléves. Mi félig anyatejesek félig tápszeresek vagyunk. Az anyatej hamarabb emesztődik, bár jobban is hasznosul mint a tápszer, a tápszeres babák viszont hosszabb időközönként éheznek meg. A kezdeti időben mi csak négyszer ettünk, havonta 1-1.5 kg-ot híztunk havonta. A negyedik hónaptól 600-700 g havonta.Ő magának alakította a napirendjét, mindig igény szerint tápĺáltam, kb. olyan 3 hónapos korától maga állt át az 5-szöri étkezésre.

      Törlés
    5. Te is híztál?:-)) Ne haragudj, de annyira bántja a szemem ez mindig, hogy többes számban beszélnek anyukák a gyerekről. Hogy már a bilibe pisilünk, meg van 2 fogunk, meg ilyenek..-)

      Törlés
    6. Bocsi kicsinap,azért el ne romoljon a szemed!😉 Én teljes szimbiózisban élek a gyermekemmel. Mindent együtt csinálunk, s ha már 8 évet vártam rá, s két babát el is vesztettem, úgy érzem megtehetem.... Ha zavar sajnálom!! 😢

      Törlés
    7. Bocsi kicsinap,azért el ne romoljon a szemed!😉 Én teljes szimbiózisban élek a gyermekemmel. Mindent együtt csinálunk, s ha már 8 évet vártam rá, s két babát el is vesztettem, úgy érzem megtehetem.... Ha zavar sajnálom!! 😢

      Törlés
  6. Nekem mind a két lánynál azt mondta a védőnő inkább napközben egyenek többször akkor estére megtelnek és könnyebben átalusszák az éjszakát ami mindenkinek jobb. Igy én sem keltettem őket soha. Mind a kettő már két hónaposan átaludta az éjszakát. Ha napközben megeszi az adagját éjjel nem is biztos hogy éhes lesz. Ha éhes azt ugyis tudatja. :-)

    VálaszTörlés
  7. Az lemaradt hogy ők mondjuk 3 kg felett születtek tehát a 3 kg feletti sulyra vonatkozik ez szerintem.

    VálaszTörlés
  8. Én nem ébreszteném őket. Tudják ők hogy mikor kell enniük és ha éhesek akkor jeleznek. :)

    VálaszTörlés
  9. Köszi a sok véleményt!
    L. Sarga volt, de már alig, viszont aluszekony egyáltalán nem volt. Három kg felettiek, akkor elvileg nem kell ebresztgetni. Na nekem ilyet se mondott a vedono! Rá fogok kérdezni tőle, kiváncsi vagyok mit mond erre.

    VálaszTörlés
  10. Szerintem ne ébreszd őket. Aludj, pihenj, jót tesz a tejnek is. Viszont ha az egyik kel, akkor adj a másiknak is hogy ne csússzanak szét. Nálunk a fiam volt a zabásabb, de ő volt a nagyobb. Így általában ő szólt előbb hogy kaja kell, de ha őt visszatettem aludni, a kisasszonyt is megetettem, rá ráfért. Napközben meg ettek három óránként. Ha jó alvók ne "rontsd" el őket! :-) Ikreknél amúgy is szerencsés az ember lánya ha jó az alvókájuk! Enyémek 7 hós koruk óta alusszák át az éjszakát, mindig egyre hosszabb lett az idő amit kibírtak kaja nélkül, 5-6-7 óra. Most 20 hónaposan 8-tól alszanak reggel 7-ig. Éjszaka se kaja, se tea se semmi. Kb két kezemen meg tudom számolni hányszor volt hogy ébredtek valamiért éjszaka. Anya meg hálás ezért :-))))

    VálaszTörlés
  11. Az enyém éppen 3 kg alatti volt de még így is azt mondta az orvos hogy éjszaka 5 órát hagyhatom aludni, aztán azért keltsem, de kelt is mert éhes volt, de csak 1x. Nappal más, akkor állandóan etettem. Már ha kérte. A kevés tej miatt nagyon sokszor kellett etetnem. 1-2 óránként. Aztán hamar beállt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hàt, nekünk meg 2.5 órànként kötelezően kelteni kellett a két kilós babàkat gyerekorvosi utasítàsra.

      Törlés
    2. 2 kg-os babákat biztos kell etetni gyakran, az enyém 2,90 volt születéskor. Nekem is azt mondták hogy 3 kg körül, meg ha időre született, hagyhatom 4-5 órát aludni.

      Törlés