2015. április 18., szombat

A hasam

A hasam undorító. Sejtettem, hogy lesz valami nyoma a hatalmas méret miatt megnyúlt, kitágult bőrömön, de erre nem számítottam. Nyugodtan mondhatja bárki, hogy rinyàlok, de 31 èvesen nehéz ezt elfogadni. Egyelőre nem is tudom. Van az a fogalom, hogy kötèny has. Eddig nem is hallottam róla, hàt most ilyenem van. A csaszar Miatti vágás fölött a megnyúlt bőr ràlóg a vàgàs vonalàra. Nagyanyàmon làttam ilyet, most jut eszembe. 
A terhessegi csíkjaim pirosak ès telis tele van vele a hasam. 
Tudom, a hasam kisebb lesz ès a csíkok is halványodni fognak. Talan. Egyszer. Valamennyire.
Ha magamra nézek a tükörben inkabb nem is akarok oda nézni. :( 
Nőként nehéz ezt megélni. 
Igen, tudom, van ket szép,egészséges gyerekem, amire ugy vágytam, tisztában vagyok vele. De attól még nem fogom szeretni a testem a jelenlegi állapotában. 

Szívesen fogadok tippeket, Krémeket, kenceficéket.


12 megjegyzés:

  1. Nos ettől tartok én is, hogy 42 évesen és ikrek után nem leszek olyan szerencsés mint a családom nő tagjai huszonévesen szimpla terhességek után. Mindenesetre a hugimnak teljesen bevált a Dr Hauschka birstej terhesen, ezért ezt rendeltem magamnak is, szülés után ők a kökényolajukat javasolják (forrás pl itt, a cikk Testápolás részénél: http://drhauschka.hu/kerdesek-tanacsok/terhessegi-tanacsadas )

    Biztos vagyok benne, hogy szebb lesz, de ami 9 hónap alatt 2 gyereknyire tágult, kell biztosan több hónap a regenerálódásra. Addig nem tudom, lehetséges-e pl. haskötő használata annak segítésére.

    VálaszTörlés
  2. Én úgy tudom 2 év mire minden visszaáll a rendes kerékvágásba, de pl. egy kolléganőmnek a 2 év leteltével hasplasztikája volt csak addig nem akarták megcsinálni neki.
    Én is totálisan számítok erre, és ma azt mondom hogy bármilyen esztétikai károsodást elfogadok ha valami csoda folytán az aranyerem eltűnik, de szerintem nekem mindkettő megmarad.
    A striák biztos el fognak halványulni, fehéredni. Nekem az egész csombom, fenekem, derekam tele van striával kamaszkorom óta de fehér tehát nem annyira gáz.
    A torna is segíteni fog mikor majd elkezdheted.

    VálaszTörlés
  3. Nekem a hasam eleje lett tele csíkokkal, ami annyira csúnya volt, hogy a férjem megkérdezte, nem kellene ezzel orvoshoz menni? Természetesen nem, de most fél év elteltével már olyan színű, mint a bőröm. Látszani látszik, de ennyi.
    Idő és majd torna :)

    VálaszTörlés
  4. Egészen biztosan sokat fog még javulni. Szerintem egy év nem kell, első gyerek után kb. 6-8 hónappal a régi volta a hasam, igaz szingli baba volt. Minél többedig gyerek annál több idő kellett, az ötödik után kellett egy 14 hónap. Ahogy én látom a császáros nők jó részénél marad egy kis pukli, nem marad tök lapos a has, de létezik hasplasztika, ha nagyon szar a helyzet, akkor TB alapon megcsinálják, nekem több ismerős is megcsináltatta.

    VálaszTörlés
  5. idő, idő, idő...és sajnos még így 20 hónappal a szülés után se annyira rózsás...kötényhas megvan itt is, a terhességi csíkok, repedezett bőr is, viszont nem vörösek, hanem teljesen halványak, mint a bőröm színe, mintha záródna a hasizmom is, de azt majd meg kell nézetnem sebésszel, mert időnként olyan mintha sérvem is lenne. Ellenben a szüléshez képest már 25-30 kilóval könnyebb vagyok és még egy 15-20 simán lemehetne. És ha ez meglenne, megyek a hasplasztikára :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet buta a kérdes, de mit jelent hogy nyitva a has izom?

      Törlés
    2. https://www.youtube.com/watch?v=b7CGq499wAg

      Törlés
  6. Jaj én attól félek a legjobban hogy nyitva marad a hasizmom. Ennek viszont semmi köze az iker vagy egyke terhességhez, ez kötőszöveti gyengeségtől függ. Szerintem neked Cic nincs ilyen, mert aranyered sem volt.
    Ezt le lehet ellenőrízni, most rohanok de este megírom pontosan hogy hogyan kell. Én megvettem amúgy 2 füzetet a császárosanyuka.hu-ról, lehet a gyermekágyast még érdemes neked is megrendelned. A felépüléssel kapcsolatban sok infó van benne.
    De gyógytornász is meg tudja állapítani hogy "csak" esztétikai problémád van (szerintem az a kötényhas miatt) vagy a has izmokkal van valami.

    VálaszTörlés
  7. Nekem soha nem volt aranyerem, terhesség alatt sem lett, sőt teljesen rendben volt az emésztésem akkor is, a vas ellenére is, sőt. Ettől függetlenül nem teljesen záródott a hasizmom, bár az is igaz hogy egyre kisebb a rés, lehet hogy több idő míg teljesen záródik, reménykedem benne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az aranyér nem emésztési hanem egyrészt ér, másrészt kotöszöveti betegség.
      Amúgy neked ki állapította meg hogy nem záródott rendesen a hasizmod? És akkor neked tuti lesz műtét amint lefogytál?

      Törlés
  8. Bocsi a tudatlanságért, én csak azt akartam mondani hogy nekem sem volt aranyerem, mégis van /volt hézag jó sokáig, jó nagy a hasizmok között. Fentebb belinkeltem hogy kell ellenőrizni. És nem, nem tuti hogy lesz műtét, mert egyrészt TB nagyon macerásan támogatja, inkább sehogy, így egy nagy hasplasztikára nincs kb 800 ezer forintunk. :-) Mondjuk ha papíron már júniustól újra melózom, akkor talán elkezdek az ablakcsere mellett erre is gyűjtögetni. De most nem érzem hogy szívesen kés alá feküdnék. Inkább az egybe részes fürdőruha, vagy tankini. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú sajnálom hogy ilyen drága. Én is úgy vagyok a műtétekkel hogy félre is sikerülhetnek, abban is van kockázat. De akkor ezek szerint neked lassan ugyan de magától javul?
      Igen amit belinkeltél azt akartam én is megkeresni mert már láttam régebben. Úgyhogy én is köszönöm hogy belinkelted, el is raktam. Jaj nagyon félek ettől a szövődménytől...

      Törlés