2015. március 27., péntek

Preeclampsia

Hétfőn gyonyoru napsütéses időben haza vittük a lànyokat pontosan igy, ahogyan a hosszú hetek alatt álmodoztam róla. A picik édesek, egészségesek, jó babàk. Puhàk, finomak, cukik és a világ összes leg-leg jelzőjét fel tudnàm sorolni, ha róluk van szó. 
Màr a műtét utan éreztem, hogy nekem rohadtul faj a hasam es higy ez nem normalis. Mindenki azt mondta, ez egx nagy hasi műtét, fájdalmakkal jár. Otthon is nehezen tudtam a lànyokat emlegetni, meg egyáltalán mozgni. Szerdán a vernyomasom 200-ra ugrott fel, sürgősségi nyelv alá való gyogyszer, ketto, és igy sem mozdult semmit. Halálfélelmem volt. Háziorvos es az ügyelet is mondta, hogy irány a klinika, ahol szultem. Egyebkent is varratszedesre kellett mennem. Az orvosom volt az ugyeletes. Vérkep, ultrahang, vizelet, gyogyszer. A vérkep szar, màjértékek az egekben. Lehet, hogy preklamsziàm ( terhessegi mérgezés) Van. Uh kimutatta, hogy szövet darab van a méhemben, és az még tul nagy, nem húzódott vissza. Fel az intenzívre, 24 oras vizelet gyűjtés, fel óránként vernxomas mérés. Másnap hajnalban méhöblitest végeztek altatásban, mert sok véralvadek volt bennem, ami a zárt mehszaj miatt nem tudott távozni. Azota sokkal jobb a hasam. 
Itt fekszem ujra,  az egy hetes kislányaim otthon az apukàjukkal és anyósom mal. Megszakad a szívem, nem tudok már honnan erőt meríteni!!!!!!!
A ferjem mindenben helyt áll, maximálisan, fantasztikusabban nem is csinàlhatnà. Azert most mar látom rajta, hogy kezd o is hàt hogy is mondjam, megtörni kicsit. 
Aggódik, értem. 
Az osztályos orvos ma reggel közölte, hogy nem valószínű, hogy haza mehetek, mert a preklamszia egy nagyon veszélyes betegség, súlyosan károsítja a szerveket, bele is hallhatok nagyon hamar, ha nem vigyáznak ràm. À, nem ijedtem meg..
Hálát adok a jo istennek, hogy a lányok màr kint voltak, amikor ez történt. 
De kerem is a jo istent, hogy gyógyítson meg hamar, hogy haza mehessek a kislányaimhoz és a férjemhez...es erőt is kérek, hogy el tudjam viselni, ami még ràm vàr. 

24 megjegyzés:

  1. Ó, Cic, drukk-drukk-drukk, sok-sok erősítő jókívánság!!!

    VálaszTörlés
  2. Oh :( :( Gyógyulj meg mielőbb! Most már csak jó dolgok jöhetnek, elég a rosszból! Kitartást!

    VálaszTörlés
  3. Jobbulást!!!!!
    Ne fogyjon el az erőd!!!! Merits a két kis pihe-puha tüneményből akik otthon várnak.
    Ha te erős vagy a férjed sem zuhan össze.
    Az akarat és az agy többet tud tenni a testért mint az összes orvos( persze ők is kellenek :-) ).
    Hidd el hamar túl leszel rajta!!!!
    Kitartás!!!!

    VálaszTörlés
  4. Édes Cic, nem is hiszem el hogy mekkora megpróbáltatások elé állít téged a sors. Kérem a Jó Istent én is hogy segítsen neked minél hamarabb meggyógyulni. Nagyon sokat gondolok rád! Ki fogod bírni.

    VálaszTörlés
  5. :( nagyon rossz ezt olvansi, de igen, ahogy mondod, "a lányok màr kint voltak, amikor ez történt. "
    kitartást, sok erőt és gyors felépülést!

    VálaszTörlés
  6. Cic, gyors gyógyulást kívánok és remélem hamarosan mehetsz haza a tündéri lánykáidhoz! Addig is vigyázz magadra! Nagyon szorítok!

    VálaszTörlés
  7. Annyira sajnálom, Cic, hogy ezt kell megelned és még mindig nem tudsz szabadulni attól a nyamvadt korhaztol :( sokat gondolok Rád, ölellek és kívánom, hogy hamar jobban légy!

    VálaszTörlés
  8. Sajnálom én is zugolvasóként! Viszont megfordult a fejemben, hogy ilyenkor nem kellene a babákat is visszavinni a kórházba? Nem így szokás? Így nem lesz tejcsi se. Tudom, hogy most a te épséged a fontosabb a babák meg elvannak tápszeren is, csak úgy tudtam, hogy ha ilyen gond van, akkor visszaveszik a kicsiket is. De lehet rosszul tudom. Bocs, az okoskodásért! Mielőbbi felépülést és boldog, hosszú életet nektek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt mondta az orvosom. Hogy a babàkat nem tudjàk vissza venni. De ne is legyenek itt, inkabb otthon az apukàjukkal, en igy gondolom. Itt nem olyanok ezen az osztályon a körülmények, hogy jo lenne nekik itt.

      Törlés
    2. Maradjanak csak otthon ha így érzed, én egyetértek. Nagyobb biztonságban vannak otthon. És ez neked is megnyugtató hogy ők megfelelően el vannak látva.

      Törlés
  9. Hasonló dolgokon mentem át a szülés után, a méhöblítés ugyanazon okok miatt, de a baba bent volt velem 10 napig és együtt mentünk haza. Igaz hogy lázasan nem szoptathattam de legalább velem volt. Meg láz sem volt egész nap. Az átöblítés után láz elmúlt igen gyorsan, és pár nap múlva már mentünk is haza. Én már a kórházban észrevettem hogy alig mozgok a többiekhez képes, meg lázam lett, így haza sem engedtek. Antibiotikum, öblítés és rendbe is jöttem. Biztosan neked is fognak használni ezek a kezelések gyorsan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De miért nem ellenőrzik maguktól a dokik hogy maradt-e bent valami császár után? Most úgy betojtam a császártól, nem is tudom mire készüljek ezután...

      Törlés
    2. Őszintén szólva nem emlékszem hogy mikor nézték újra, de már akkor lázas voltam, a fájdalommal nem is foglalkoztak mert hát a császár ugye fáj, miközben más császárosok már "futkostak" körülöttem én meg szégyelltem hogy ilyen nyamvadt vagyok. Preeclampsia nekem nem volt, csak a méhben maradt valami ami gyulladást okozott és az UH aztán ki is mutatta. Azért ne ijedezz előre, általában minden jól szokott menni, én meg mindig kifogom a nehezebb részt.

      Törlés
  10. basszus, basszus kitartás! Ehhez nekem is volt szerencsém, de a méhem rendben volt. Gyorsan helyreállnak az értékeid és mehetsz haza a kis drágákhoz! Ölellek.

    VálaszTörlés
  11. Cic, nem találok szavakat, nagyon sajnálom, mihamarabbi felépülést ebből az elég veszélyesnek hangzó szövődményből! Ez nagyon nem játék, jobb, ha bent vagy minenképp! Mit mondanak, kb mennyi idő szokott lenni a preeclampsia ezen fázisából teljesen felgyógyulni? Ennek nem volt előjele szülés előtt? Ölellek!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én hat hetet olvastam, itt erre még nem kaptam informàciot. Itt kockázati tényezők vannak, a magas vernyomas a 20. Hét utan. És az ikerterhesseg maga. Nekem mindkettő megvolt.

      Törlés
    2. Az egyik kolléganőmnek ezért kellett 7 hónaposan kivenni a babáját, neki magas vérnyomása volt végig, kb 2 hónapot bent is feküdt a toxémiája előtt. A másik kolléganőmnek ikrei vannak, ugyanez történt, szintén 7-8 hónaposan vitték császárra. Nálad a 2 dolog valóban erős kockázati tény volt, viszont ha kórházban is, szinte végig tudtad vinni a terhességet, nem kellett sokkal korábban kivenni a lányokat. És azért is érdekelt, hogy lehet ez kvázi utólag, vagy műtéti szövődmény? Jobban vagy amúgy valamelyest? Sok puszi!!!

      Törlés
    3. Nem szövődmény, hanem kifejezetten van ilyen, hogy gyermekágyi preeclampsia, ami szules utan alakul ki, es mindenki azt mondta , hogy sokkal veszélyesebb mint terhesseg alatt.
      Jobban vagyok, az értékeim is javulnak, de még mindig nem jók. Kell még neki pàr nap. Remelem, nem több...mert kihullik a hajam, hogy nem lehetek a gyerekeimmel. :(

      Törlés
    4. Nem is olvastam erről korábban, hogy terhesség után is lehet, ez valami döbbenetes. Nem is volt köze e méhedben maradt szövetekhez? Egyszerre kaptál el egy elkerülhetetlen dolgot + egy orvosi hiba hogy nem rendesen tusztították ki a méhedet?
      Őrület.
      Mozogni bírsz már?

      Törlés
    5. Amióta kipucoltàk a méhem a mozgás rohamosan javul, fajdalom màr alig.
      Elvileg ha nem marad benn az alvadêk akkor is kialakul a preeclampsia. Szerintem a ketto csak erősítette egymást.

      Törlés
    6. Szóval minkettőt megkaptad. Nagyon durva. Na még jó hogy legalább a méhpucoláson túl vagy. Neked nem is volt vérzésed? A végén se nyílt ki a méhszáj? Bocs ha butaságot kérdezek.

      Törlés
  12. Oh, Cic! Hogy én hogy vártam az újabb bejegyzésed az otthoni, babás mézeshetekről! Ez borzasztó :( Nem is tudom, mit mondhatnék, még lélekerősítőt sorokat sem tudok írni, hiszen elképzelni sem tudom, hogy milyen rossz lehet ez a helyzet. Kívánom tiszta szívemből, hogy mielőbb felépülj és mielőbb újra átölelhesd a két kis Csodádat otthon!!!! Jaj, bár tudnék valahogy segíteni!!!!!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon gyors gyógyulást kívánok és gyönyörű napokat otthon a családoddal!

    VálaszTörlés
  14. Kívánom, hogy minél hamarabb jobban legyél és hazaengedjenek a kislányaidhoz! Ölellek!

    VálaszTörlés