2016. január 26., kedd

Technika

Érdekes jelenség van térhódítóban a Facebookon. Ossz meg 5 képet 5 napon át, amelyek 15 évnél régebbiek. Engem is felkértek kétszer, de nem vettem részt a játékban. De nem is ez a lényeg.
Elgondolkodtam azon, hogy amikor a mai kor vívmányaitól tartunk, féltjük a gyerekeinket, ugyanakkor nagyon sok jót hozott életünkbe a technika ilyen mértékű fejlődése. Nem vagyok még csak középkorú sem, 32 eves vagyok ( leszek), mégsem készültek rólam gyerekkoromban videók, fényképek is csak módjával. Nincs megörökítve az elso lépésem, az elso szavam, hogyan ettem a céklát és hogyan szeltem a habokat a fürdőkádban. Pedig miylen jó lenne! Milyen jó lenne nagymamám hangját hallani, vagy ahogyan nagypapám mesélte a háborús történeteit. Sajnos nincsenek ilyen felvételeim. 
Maradnak az emlékeim, és a szüleim történetei. 
A gyerekeink igazan apro dolgait is igyekszünk digitalizálni, születésük óta talan nem túlzok, ha azt állítom 2-3000 kép biztosan készült már róluk. 
Es igen, nyomkodják néha az iPadet, bekapcsolják a tévét, és valami különös vonzalom van kialakulóban köztük és a telefonom között. Mintha zsigerből ráéreznének, hogy ez az, ami nagyon " modern" es egy 10 honapos babának feltétlenül szükséges. Természetesen időnként vannak vitáink ezügyben. :) 
Szóval csak a facebookos játék kapcsán jutott eszembe, hogy mennyire más körülmények között nőnek fel mar a mi gyerekeink, mint annak idején mi. És nem a szuper beszélő baba kell neki, hanem a telefon, amit nyomkodok. Azt sem tudja, mi az, de kell neki. Aztán megkapja és meg akarja enni!!! 

5 megjegyzés:

  1. "Milyen jó lenne nagymamám hangját hallani,"
    ezen most elsírtam magam, mert én sose tudom meg, milyen volt a hangja, 6 évvel születésem előtt meghalt, 38 évesen :(

    amúgy meg igen, igazad van, félelmetes hogy ők már mit tudnak! nekik az már tök természetes pár éves korban, amit mi anno az általános iskola fakultatív szakkörén tanultunk :)

    VálaszTörlés
  2. Rólam talán 2 db. kép van ami kiskoromban készült. De az sincs gépen, valahol kallódik egy albumban.

    VálaszTörlés
  3. Én pedig azon gondolkodtam,hogy a rengeteg digitális kép közül mennyi lest meg,mikorra a babák felnőttek lesznek. Nálunk is számtalan kép készül naponta,de még egyet sem hívattunk elő...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi sem sokat hívattunk elő, ez igaz. Van egy mágnestáblánk, és az tele van csaladi fényképekkel, nagyon szeretem.
      Anno a DVD-ről is azt gondoltunk, örök életű, es lám, ma alig alig használható már. Nehány évnél nem több a tartóssága.

      Törlés
  4. Pont a bejegyzésed előtt gondoltam ugyanerre, mikor a négyszázadik videót csináltam épp Rolandról. Arra gondoltam, mennyire fogja utálni nézni a kis dundi fejét később. :D Rólam a legkorábbi videófelvétel kb 6-7éves koromban van, és szerencsére nem nézzük meg sűrűn, de könnyesre röhögtünk magunkat, meg égett a fejünk :)
    A rengeteg képből mi már hivattunk elő, azt terveztem, hogy negyedévente nekiülök, így az első 3 hónapról már van egy fényképalbumban (ez azért lett meg legalább, mert karácsonyra adtunk nagyszülőknek, dédszülőknek). Azért nem szeretem, mert 2 mobil, 1 fényképező, aztán válogatás. A videókkal még nem is foglalkoztam, bár abból kevesebb van, egy rokon azt ígérte, 1 éves korára csinál belőle egy kisvideót. Ezt a negyedéves dolgot 1 éves koráig mindenképp tartom, mert sokat fejlődik, de azért nem akarok egész gyerekkoráról 3 havonta 70 képet, az hosszú távon sok. :)))

    VálaszTörlés