2015. augusztus 23., vasárnap

Szülőnek lenni

A minap akartam Írni egy bejegyzést, persze abba kellett hagynom, nem lett el mentve. Kár. 
Napők óta foglalkoztatott egy gondolat, ami Pinkman egyik írása kapcsán fogalmazódott meg bennem.  El sem tudom képzelni, milyen lehet éveken át próbálkozni, túl lenni annyi mindenen és ki tudja mennyi minden elott állni még. Az én esetem sem volt ugyan egyszerű, de a masodik lombikból két egészséges kislány született. Ez, akárhogyan nézzük is, gyakorlatilag "semmi", sokakhoz képest. Persze az én utam is rögös volt, tekintve ugye a PCO-t, na meg az endometriózist, műtétet, a hosszú korhazi tartózkodást, tele nyavalyákkal, es a preeclampsiát és annak utóhatásait. Az én gyerekeim sem voltak ingyen. 
De amikor olvastam Pinkman írását, annyira össze szorult a szívem és megis szó szerint ezt gondoltam: gyerekkel sem könnyű. Kicsit - bevallom- , el is szégyelltem magam. Kifejtem. 
Nem is tudom, mit gondoltam az anyaságról rêgen. Nagyon semmit. Igazan soha nem gondolkoztam ezen, talan ugy voltam vele, hogy aha, majd lesz gyerek, és kész. De hogy mennyire fog megváltozni az életem, abba igy nem gondoltam bele. Nem tudom, más megteszi e? 
Főleg nem két gyerekkel egyszerre! Félre ne értsetek, ez nem egy panasz bejegyzés ( mar megint), csak próbálom a kusza, és olykor fáradt gondolataimat leírni. 
Amikor még a korhazban voltam, a ferjem mindig azt mondta, ok, akkor most képzeld el, milyen lesz egy napod otthon a gyerekekkel. Próbáltam én, de azert ezt nem nagyon tudja az ember előre elképzelni. Eleinte szinte páni felelem fogott el, ha egyedül kellett lennem a gyerekekkel. Szó szerint bepánikoltam. Alig vártam, hogy D. Haza érjen. Csak a túlélésre játszottam, semmit nem élveztem azokból az órákból. A fizikai gyengeség nagyon sokat hozza tett ehhez az érzéshez. Magamban nem voltam és nem vagyok biztos még most sem. Nem azt gondolom, hogy a gyerekkel fog valami történni, hanem hogy én nem vagyok képes megfelelően ellátni őket. Eleinte abszolút igy gondoltam, most már azert enyhült ez az érzés. Szerencsére már egyre többet vagyok hármasban a lányokkal és nem pánikolom vegig minden percét. A ferjem még nem talált - állandó- munkát, ezert nagy segítségemre van itthon. De azert természetesen adódnak helyzetek, amit nekem kell egyedül megoldani. Altalaban azt gondolom, hogy egy gyerekkel játszva és kacagva elbánnék. Meg ne sértődjön senki sem, szerintem minden ikres anyuka fejeben megfordult ez a gondolat...
Szerintem ido kell, mire az ember agya átprogramozódik és elfogadni képes, hogy már nem én vagyok az elso, hanem ez a két tündéri csöppség, és gyakorlatilag minden róluk szól. Bármennyire is imádom a gyerekeimet, ezt azert emészteni kell. Megy ez szépen lassan, mert azert ki van ez találva. Egyszerűen annyira edes a gyerek, hogy nem tudod nem szeretni, nem tudod nem felvenni, nem tudod sírni hagyni ( sokáig), nem tudod nem szórakoztatni, nem tudsz nem énekelni neki és folytathatnám a sort. Szerintem a babák szuper jó kiképzést kapnak valahol, valakitől, hogy hogyan is kell a szülőket szepen lassan az ujjaik köre csavarni. 
Reggel, amikor hallom a gagyogást a masik szobában, az elso gondolatom, hogy nem, nem jol hallom, biztosan mindjárt abba hagyja. Nem, nem hagyja abba. Hány óra van? Basszus, fél kilenc! És még mindig nem ettek ma semmit...fel kell kelnem és nekem kell enni adni nekik. Nem megy, almos vagyok. De, muszaj. Felülök az ágyban, alig látok, de sietek a masik szobába, ahol már égnek álló tappancsok jelzik: itt bizony már buli van! Mosolyok és huncut vigyorok közepette felhúzom a redőnyt és akkor, ott boldog vagyok. 
Vissza kanyarodva a bejegyzés elejéhez és lényegéhez, gyerekkel sem könnyű. Sem eggyel sem kettővel. Nagy átalakuláson megy keresztül minden újdonsült szülő és a tapasztalatom szerint ez nem könnyű. Szép, de rögös út. Mindenki ezt gondolja a várandósság alatt szerintem, de érezni igazan csak ilyenkor lehet, amikor benne vagyunk. De nyakig. 
Boldog vagyok, hogy anya lehetek, hogy van két szuper kislányom, egy csodabogár és egy cukkermukker, de sokszor nehéz magamat feladni. De megadom magam az érzésnek, ami minden nap egyre erősebb: szeretem, szeretem, szeretem a gyerekeimet! <3

12 megjegyzés:

  1. Igen Cic egyetértek hogy 2 gyerekkel több mint 2X olyan nehéz. Ha te most megkapnád az én Zselykémet sokkal könnyebben elboldogulnál vele egyedül.
    Nekem azonban ez is nehéz mert én csak a nulla gyerekes élethez tudom hasonlítani. De én nem véletlenül harcoltam ki hogy csak 1 embriót ültessenek be mikor már tudtam hogy a donor miatt ez jó minőségű lesz.
    És még valami. Én sajnos előre végiggondoltam hogy nehéz lesz, bár nem tudtam átérezni de féltem ettől. Ezért csak mikor a 35-öt betöltöttem kezdtük el a "gyerekprojektet" (tudom mind utáljuk ezt a szót de nincs rá jobb) és erre jött rá 6 év mire megszületett.
    És most azt mondom bárcsak 10 évvel fiatalabb lennék, mennyivel jobban bírnám...
    Szóval talán jobb ha az ember bele se gondol előre.
    Mondanám azt, hogy minél nehezebben sikerül valakinek (sok év lombik, sok pénz, sokmindenről való lemondás) annál jobban "megérdemelné" hogy könnyebben menjen neki az anyaság, dehát ez sem így van...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja csak annyi nehogy félreérts, a "nem véletlenül harcoltam ki" még csak véletlenül sem valami kioktatás, csak azt akartam mondani hogy én sajnos féltem hogy nehéz lesz (már a terhesség is) és ezért különösen figyeltem erre.

      Törlés
    2. Szerintem ez sem feltétlenül igaz, miből gondolnád, hogy 10 évvel fiatalabban jobban bírnád? Én 27 évesen szültem az elsőt, és sokkal jobban ki voltam purcanva testileg, lelkileg is, mint az ötödik után, akit 36 évesen szültem. A terhességem is a legkönnyebb volt vele, a szülés is könnyű volt és sima, utána rögtön jól voltam, fitten, itthon is minden rendben ment. Sokkal jobban bírtam az éjszakázást, a háztartást, mindent.
      Azért 40 évesen még nem kell az embernek öregnek kikiáltania magát. Lehet, hogy 10 évvel ezelőtt még nehezebben vetted volna az akadályokat. Ki tudja azt.

      Törlés
    3. Lehet. Mégis azt gondolom hogy sokat kivett belőlem az a fajta munka amit 33 és 38 éves korom között végeztem. Egészségileg is, idegileg is. És elvett nagyon sok illúziót, azt hogy van mire várni, hogy majd jobb lesz, hogy érdemes miért dolgozni, nagyon rezignálttá tett és jobban megtanította azt hogy mennyire nem tőlem (az én szándékomtól az én "ha beledöglök is megcsinálom" hozzáállásomtól) függnek a dolgok. 30 évesen lelkesebb voltam és vártam a "jövőt". Mostmár nem várom de mégsem tudok a jelennek örülni, sokkal inkább a problémát és a megoldandó feladatot látom a mindennapokban.
      Talán ezért.

      Törlés
  2. Minden szavad még tapasztalat nélkül ismerős: barátnők és a hugim révén látom, izgulok is rendesen, 40 év felett egyszerre 2 :) De persze várom is nagyon, és jövök majd tanulni tőled innen...

    VálaszTörlés
  3. Tök mindegy hogy egy, kettő, több gyerek születik elsőre, többedjére... az új helyzet, amit az iskolában nem tanítottak meg senkinek, bizony félelmet kelt mindenkiben. Mindenhez fel kell nőni, mindent meg kell tanulni, nekünk Anyáknak is. Első gyereknél rettegtem amikor férjnek újra munkába kellett állnia szülés után... hog yúristen, mit fogok én 0-24-ben csinálni a babával?! Aztán jött az újabb, majd újabb gyerek... ma már, hogy 4-en vannak, mind kicsik még (legnagyobb is csak 6 éves), felnőttem a feladathoz, és el nem tudom képzelni, mit csináltam én régen egész nap, vagy hogy mit problémáztam anno, amikor csak egy gyereket neveltem. Mindenkinek a saját helyzete a legnehezebb... ez így van rendjén.

    Ami az "emésztést" illeti... erről az jutott eszembe, hogy amikor sorban születtek a gyerekek, kb. 4-6 hónap kellett, mire TUDATOSAN tudtam, hogy az az xy baba azt úgy hívják, hogy Dávid. Vagy Zsombi. Vagy Boti... szülés után nagyon sokáig úgy hívtam őket, hogy baba... nagyon fura volt, és nagyon tudatosan kellett átállítanom az agyamat, hogy a nevén szólítsam. Fura...

    VálaszTörlés
  4. Akarom, akarom és imádom az ilyen bejegyzéseket. Végre nem a cukormáz csepeg, hanem a szépcsúf igazsgá. Csak megköszönni tudom ezt a bejegyzést. Nem kérdés, hogy imádod a lányaidat. Ettől még nehéz, félelmetes, pánikolós, rögös, kusza és sírni igenis ér. Kiadni a feszkót és egy kicsit meghalni minden percben kell. Máskülönben csak bezárod magad egy hazug kalitkába és azon kapod magad, hogy a tökéletesség teljesítése alatti kényszer összenyom. Jó pár hete jöttem rá, hogy nem akarok tökéletes lenni, én boldog, mosolygós anya akarok lenni, mert az imádott kislányom is csak így lesz boldog és mosolygós.
    Köszönöm, Cic! :)

    VálaszTörlés
  5. A bejegyzésed olvasása közben hirtelen újra megrohantak azok az érzések, amiket a szülés utáni első hónapok során átéltem. Nagyon szeretem az írásaidat Cic. :) Nem tudtam volna ezt ennyire összeszedetten szavakba önteni, mint ahogy Te.

    VálaszTörlés
  6. A 7.hétig volt hogy együtt sírtam a gyerekkel. Szóval én is értem. Ugye nekem még csak egy, de vele hatalmas szerencsém van. Nagyon jó lány. Ettől függetlenül én is kóvájgok reggelente. :)

    VálaszTörlés
  7. Tudom, hogy nem könnyű gyerekkel, nincsenek semmiféle illúzióim, tudom, hogy a neheze nem most van, hanem majd akkor lesz, ha megszületik. És abban is tökéletesen biztos vagyok, hogy egyébként erről semmilyen elképzelésem nincsen amúgy, csak úgy táplálkozom a sok körülöttem elő kismama, fiatal anyuka élethelyzetéből, és úgy mondogatom, hogy nem lesz egyszerű, viszont majd ha megszületik, akkor a feje tetejére áll a világ, meg azt fogom mondani, hogy álmaiban nem gondoltam, hogy ez ilyen lesz. Egyszer mondtam is valakinek, hogy szerintem, ha megszületik egy gyerek, akkor, abban a pillanatban, és onnantól kezdve teljesen mindegy lesz, hogy az a gyerek 2 orgazmussal jött létre, vagy 10 lombikkal meg pár vetéléssel. Én amúgy örülök, hogy így előttem jártok páran, olyan sokat tanulhatok tőletek is, a családomtól, a barátaimtól, ismerőseimtől, a nehézségekről, érzésekről, és a szeretetről. És tudom, hogy ennek ellenére a negyedét sem tudom, hogy mi lesz valójában. Viszont tényleg jó, hogy leírod, és adsz egy kis bepillantást;) Köszönet érte!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És még ennél is bonyolultabb.:-) Mert igen, az ember akkor is kiakad, elfárad, elege van néha, ha hosszú, és rögös út vezetett el idáig, de közben meg az, amit átélt mégis csak benne van az egész anyaságában, és gyerekhez való viszonyában. Nekem legalábbis benne van a fiam halála abban, amilyen anyja vagyok a legkisebb gyerekemnek.

      Törlés
    2. Persze, egyetértek, nyilván minden, ami történik velünk az alakítja a szemelyisegunket, én csak arra értettem, hogy a rögös utas sem egy önellátó gyereket fog egyszer szülni, ő is pontosan ugyanazokkal a problémákkal találja szembe magát majd, mint az aki egyből megcsinálta, otthon, akár véletlenül :)

      Törlés