2015. augusztus 8., szombat

Füstbe ment terv

Nehány hete ugye ígértem, hogy elkezdek futni. Beszereztem szép uj futó cipőt, nadrágot, pólót,,ahogyan azt kell. A reggeli etetés utan indultam, séta futás, séta futás, igy indítottam. Nagyon élveztem, még akkor is, ha lógott a nyelvem és azt éreztem, hogy nem birom ebben a tempóban vinni a súlyomat. Három alkalomig jutottam, amikor is nagyon megfájdult a térdem! De annyira, hogy esélytelen volt, hogy én ezt tovább folytassam. Fàsli kellett és kb ket hét mire helyre jött. Most mar jó, de nem tudom, neki merjek e vágni ujra. Volt már ugyanis, hogy majdnem egy évig fajt a térdem ( nem futás miatt), és jaj, az rettenetes volt! 
Es igen, lehet hülye voltam, mert nem melegítettem be előtte es nem nyújtottam utana, de ki gondolta,,hogy fél óra kis séta futástól ilyen pórul járok majd?! 
Egyértelmű, hogy előbb fogyni kell, hogy bírja a térdem a súlyomat. 
Akkor mégiscsak marad a fogyókúra? :/ szívás. 

6 megjegyzés:

  1. Hát nagyon ügyes vagy, hogy így elhatároztad magad és el is kezdted a mozgást. Szerintem legtöbb ember elhatározza magát aztán csak hónapok múlva kezd neki (nálam is így volt 4 éve...), Te meg 2 kisgyerek mellett el is indultál egyből. Tök jó!
    Igen, sajnos a bemelegítés gyakorta kimarad pedig fontos... Ha rendbe jön a térded én mégis inkább azt mondom, hogy ne add fel, ha már így elszántad magad. Legalább gyalogolni menj el, utána gyors gyaloglás, utána pedig jöhet újból a gyaloglás és a kocogás kombó, utána pedig a kocogás, majd végül a futáááás. Ha így csinálod, meglásd a nyelved sem fog lógni:) És sokan nem gondolják, de a gyaloglás is rettentő sokat számít fogyásnál, és azt lehet a térded is hamarabb bírni fogja. Többet ér a diéta+gyaloglás, mint csak a diéta önmagában. Épülj fel mielőbb aztán uzsgyi újból!:)

    VálaszTörlés
  2. Ha fáj a térded, lehet, hogy nem a te "anatómiádnak" megfelelő futócipőd van. Nekem is mindig fáj egyébként, mikor sok idő kimarad 2 futó "szezonom" között, utána vegyes, hol fáj, hol nem. De a következőnél tervezek egy lábállás diagnosztikára menni, hogy az én lábamhoz a legmegfelelőbb cipőt találjam meg, pl. itt csinálnak ilyet: http://futobolt.maratonman.hu/laballas-diagnosztika/ Ne add fel, eleinte sétálj többet, + vannak profi/javasolt edzéstervek újrakezdéshez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ui: a "futótérdre" egy rövid cikk: http://www.runnersworld.hu/edzes/a-futok-leggyakoribb-serulesei-1/

      Törlés
  3. Nem nem, sokkal jobb ötletem van. Előzetesen annyit hogy nekem az egyik térdemben egyáltalán nincs porc, a másik lábamon a bokámon nagyon durva részleges ín szakadások voltak. (Még gyerekkoromban és ráadásul Romániában, semmiféle kezelés nem volt). 20 éves koromban állapították meg a Debreceni Klinikán hogy olyanok az ízületeim mint egy kivénhedt sportolónak.
    És 38 évesen kezdtem el futni Kanadában. Igaz nem betonon hanem egy belső pályán ilyen gumiszerű nem tudom hogy hívják. Addig életemben nem futottam max. a busz után de kipurcantam.
    És mi előzte meg ezt a futást? Egy évig tartó rendszeres (!!) és erősebb tempójú séta. Én sem hittem soha de a séta (nem a andalgás hanem a normál tempójú gyaloglás) csodákat művel. Ne fuss szerintem sem amíg túlsúlyos vagy.
    Nem tudom esetleg úszni szeretsz-e van-e lehetőséged? Én mondjuk sajnos utálok de szerintem az is csodát tesz.

    VálaszTörlés
  4. Ja most látom Pinkman is a gyaloglást javasolja. No ugye.

    VálaszTörlés
  5. Túlsúllyal kuzdoknek nem szabad futni!!! Kímélő testmozgást szabad. Ami pl bicikli elliptikus tréner vagy séta. Amig le nem fogysz es utana johet csak a futás.

    VálaszTörlés