2015. szeptember 23., szerda

Nagy baj nincsen

Tegnap voltunk a nőgyógyászomnál. Említettem neki a múltkori rettenetes fájdalmat, majd az azt követő petefészek szurkálást, igaz, az csak egy este tartott. Tapintásra semmit nem érzett, ez nagyon jó. Ultrahanggal sem látott endometriózist, szóval nagy baj biztos, hogy nincsen. Ugyanakkor elmondta, hogy ettől függetlenül lehetnek pici csomók a hashártyán, de sajnos a mai állás szerint nincs az a képalkotó eljárás, ami ezt ebben a stádiumban kimutatná. Viszont négyes endó utan nem maradhatok gyogyszer nélkül, szóval vagy fogamzásgátló vagy spirál muszaj. En a spiralt választottam, mivel az kevésbé hat a vérnyomásra. A következő mensi elso napján hívom az orvost és felteszi. Jaydess a neve, ezt ajánlotta. Valamiféle fogamzásgátlás egyebkent is sürgető volt, tekintettel ugye arra, hogy nem szeretnék egy meg nem tervezett terhességet. ( jelen állás szerint egyebet sem). 
A méhem allitolag gyonyoru, na ez is valami. 
A jobb petefészekben viszont ismét ott virítottak a jol ismert pcos cisztáim. Valahogy volt egy ilyen sejtésem, hogy ez igy lesz. Na de ez a kisebbik baj, panaszt nem okoz, a ciklusom egyelőre szép 28 napos. A bal oldali petefészekben egy tüszőt látott. Tegnap voltam a ciklus 15. Napján. Merckformin egyelőre nem kell. 
Sport es diéta, ismét hangsúlyozta, igaza van. 

Más. 
A ferjem ma kezdett az uj munkahelyén, ugyanis sikerült állást találnia. Szerencsére a szakmájában, jobb feltételekkel mint az előző helyen. Ugyan messzebb van, kb egy órát kell utaznia, míg a masik kb negyed órára volt. Ez hátrány. Viszont itt sokat tud tanulni, fejlődni, ami náluk elengedhetetlen.
Most egyedül vagyok a csajokkal, kiderül, mit bírok. Vagy hogy ők mit bírnak. :) 
Majd mesélek. 

10 megjegyzés:

  1. Akkor ezek jó hírek! Örülök! :)

    VálaszTörlés
  2. Huhh. Jó hír. A Férjednek is gratula. Hát nem lesz könnyű egyedül de szerintem megoldjátok.

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok a férjednek:) Jó hogy talált állást, bár gondolom hiányozni fog a segítség. De hát basszus az a gond, hogy muszáj az embernek dolgozni...pedig milyen jó volna, ha nem kéne mindig:) Örülök, hogy nincsen gond és szép a méhed:) Remélem, hogy sunyi csomók sincsenek a hashártyán...!

    VálaszTörlés
  4. kérdezz rá a dokidnál a mirénára. A jaydess nagytestvére, 5 évig jó, a jaydess 3ig.. Ugyanaz a hatóanyag, a jaydess méretében kisebb, azt a nemszült nőknek tervezték első körben. Nekem nagyon bevált a mirena eddig

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, köszi a tippet. Ugyan nekem ez a három ev is brutal soknak tűnik, mármint, hogy addig legyen bennem valami. Vannak fenntartásaim a dologgal kapcsolatban, de ugye valamit muszaj lépni.

      Törlés
  5. Nekem most lesz 2 éves, évente megyek dokihoz. Nekem azt mondta a dokim (sote2LintnerB), hogy az elején kiderül, bírni fogom-e, ha az első pár hónapban nem okoz pl kismedencei gyulladást, akkor nagy valószínűséggel nem is fog. Nem olcsó sem a Jaydess sem a Mirena, nem tudom, hogy a gyártó vállal-e még pénzvisszatérítést, ha nem válik be (nem tolerálod), érdemes megkérdezni. Ha mégis a hormonspriál mellett döntesz, kérdezd végi apatikákat, mert amikor pl a mirenát vettem egyes patikák között 5-8 ezres eltérések voltak az árban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A felhelyezés milyen? Fájdalmas?

      Törlés
    2. technikailag olyan, mint a rákszűrés, a fájdalom szerintem, egyéni, nekem nem okozott semmi fájdalmat, de vannak ismerőseim, akik szerint fájt, ezért írom, hogy egyéni. Lehet, hogy Neked azért mondta a dokid a Jaydesst, mert császáros voltál (ugye, jól emlékszem?), és nem olyan a méhszájad, mint, annak, aki szült. Nekem 8 héttel szülés után tették fel, előtte van egy rákszűrés, meg egy vizsgálat, ha minden negatív, felteszik.
      A Jaydess picivel kisebb, 28x30x1.55, a mirena meg 32x32x2 mm. A hormon ugyanaz, a mennyiség a jaydessben kevesebb, ezért 3 éves periódusra ajánlják.
      Gondold át, olvass utána, lesz sok negatív vélemény is, mint minden másról. Egyszeri nagyobb beruházás, de ha beválik, akkor szerintem, nagyon megéri.
      Nekem egyetlen kellemetlenség volt, az első 3 hónapban végig pecsételő vérzésem volt, aztán egyszercsak elmúlt.

      Törlés
  6. Gratulálok a Férjed új munkájához! Nagyot jó, hogy eddig otthon tudott Veletek maradni!

    Biztos lesznek egyedül a Csajszikkal nehezebb időszakok, de nem féltelek Téged, olyan ügyes vagy! Más segítséged (nagyszülő, babysitter) olykor lesz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anyósom közel lakik, ő most lett nyugdíjas, igy ő bármikor ugrasztható. Jönne ő minden nap, de szó sem lehet róla...gondolom, nem kell magyaráznom. :) anyukam is tud majd jonni néha, bar igy, hogy Tesóm is megszült, osztódik a figyelem.

      Törlés