2015. július 8., szerda

Számadás

A minap elgondolkodtam azon, hogy valamit nagyon nem jol csinálunk itt a Földön. Jo esetben jut 70 év, amit igy vagy ugy, de eltöltünk. Stresszelünk, rohanunk, számlákat fizetünk be, magyarázkodunk, jópofizunk, aggódunk, ês néha azert kimozdulunk ês pihenünk egy kicsit. Aztán néha - legalabbis nálam -, vannak tiszta, megvilágosodott pillanatok, amikor is ujra es ujra rácsodálkozom, mennyi mindent másként tehettem volna, egyáltalán mennyi mindent tehettem volna. Mert igenis belefért volna,  meg lehetett volna oldani. Es közben eltelt 31 év. Haragszom magamra, mert sokszor lusta voltam és nem vagyok sajnos kitartó sem. Hajlamos vagyok belekezdeni valamibe és a közepe táján jól otthagyni a francba az egészet. Na szép, mondhatom. És ezeknek a dolgoknak az abbahagyása nem az éppen aktuális jelenben tűnik olyan nagy problémának, hanem ilyenkor, amikor számadást végzek. 
A futás kapcsán jutott eszembe ez a nagy röptű gondolatmenet. Ugyanis, az én kis fejemben kezd lassan összeállni egy olyan napirend, ahol a reggeli etetés utan anya, azaz én futni indul. Mert az jó és mert kell neki.
 Kövér vagyok. Ezt még igy soha nem irtam le, de sajnos most muszaj, mert más az énképem mint amit a tükörben látok. Nem vagyok azert ekkora súlyhoz és ilyen látvány hoz szokva. És nem feltétlenül a striákra gondolok. Azokkal lassan megbarátkozom, de csak azert, mert látom, hogy szepen halványodnak. Neha, amikor mondjuk egy üzletben elmegyek egy olyan baromi nagy fényes, jol megvilágított tükör előtt, elcsodálkozom. Ki ez a lány? Ez en vagyok? Sajnos igen, mindig rájövök. 
Lényeg a lényeg: fogynom kell. Csak azért vallok színt itt a blogon, mert hátha ez is ad egy icipici pluszt a kezdésben és a folytatásban. 
És kerem szepen, kíméljetek az olyan hozzászólásoktól, hogy igen én is kövér vagyok, jaj van egy kis felesleg a hasamon, és Juj elértem a 60! Kilót. Itt nagyobb számokról beszélünk. Tényleges túlsúlyról.
Amivel valamit kezdenem kell még, az a fene nagy étvágyam, ami mostanában van. Allandoan és mindent ennék. Nem, nem a szoptatas miatt, mert azt most hagytuk abba múlt heten es az a kevéske mennyiség, amit sajnos produkálni tudtam, nem indokolja a napi plusz kalóriák igénylését. 
Még egy pár napig ízlelgetem az új életforma ízét a számban, aztán neki kezdek. Itt nyoma lesz a blogon, hogy leírtam, szóval tessék csak néha rákérdezni, hogyan is állok az életmód váltással? Legalább szégyelljem el magam, ha nem csinálom, nemigaz?

10 megjegyzés:

  1. Én nagyon drukkolok Neked Cicc :) Ha van energiád a csajok mellett, akkor a www.kaloriabazis.hu oldalon vezetheted az étkezéseidet, illetve a mozgást is, nekem rengeteget segített a tényleges életmód-váltásban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, köszönöm, ismerem az oldalt, egy időben használtam is és te sláger nagyon jo!

      Törlés
  2. Sztem annál jobbat nem is tehetsz az egeszsegeddel, mint ha elkezdesz sportolni. Drukkolok hozzá, hogy tudj rá időt szánni. Én javaslom még az IR diétát is, még ha nem is olyan szigorúan tartva, de azzal szerintem nem lehet nagyon éhezni.
    A futashoz a tippem meg a pulzusmero. Én futottam nélküle is, azzal is szerettem, de mióta pulzusmerovel nyomom, hát komolyan mondom tényleg a hobbim lett a futás. Nincs liheges, nincs fáradtság, nincs szenvedes, viszont izzadság, na az van rendesen. Türelem kell hozzá, de szerintem megeri.
    Kitartást! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Az IR diéta valóban nem lenne butaság, tekintettel az évekig fennálló PCO-mra. De az endometriozis miatt legalább a voros hus, cukor kiiktatása lenne s legeslegfontosabb feladat!

      Törlés
    2. Pinkman: miért jó a pulzusmérő? És hogyan hasznàlod?

      Törlés
    3. Nekem az endokrinologus javasolta. Picit utána olvastam, és amit tudok +saját tapasztalat: a zsiregetes egy bizonyos pulzusszam intervallumban a leghatekonyabb, sem alatta és sem fölötte nem olyan hatékony. Azt olvastam egyébként, hogy túl magasan tartani nem is egészséges, gondolom tök feleslegesen fárad ki a szív, mikor ilyen magasan kalimpal. Ezt az intervallumot mindenki kiszamolhatja magának, én ezt az oldalt használtam : http://www.polar-ora.hu/zsiregeto-pulzusszam
      Felcsatolom a pulzusmero övet a mellkamsomra, a kezemre a vele kommunikáló órát aztán indulok :) ha látom, hogy tullepte a tartományt, akkor lelassitok (ilyen esetében amúgy leginkább gyaloglok) az eleje türelem játék, én az első pár hétben többet gyalogoltam, mint futottam, elég idegesítő volt, de megerte, mostmar nagyjából végig kocogom a távot úgy, hogy helyen van a pulzusom. Ez pedig amellett, hogy hatékony egyáltalán nem faraszt ki, nincs az az érzésem, hogy itt a vég, mert mindjárt kikopom a tudomet, nem lihegek, nem fulladok levegő után kapkodva. És hónapról hónapra javul a teljesítményem. Talán a maratonra is benevezek jövőre :) egy jó óra elég drága, de én mindenkinek, aki neki vág, azt javaslom, vegyen egy tök alap órát akár használtan, de így próbálkozzon. Nekem is ilyen van :)
      Remélem jól megvalaszoltam, bocsi a hibákért, telorol vagyok.

      Törlés
  3. Karakán elhatározás, ügyes vagy!

    Az IR diéta tényleg az egyik legszuperebb dolog: nem éhezel, mégis fogysz. Te akkor megspékelnéd a vörös hús elhagyásával. Nekem a futásban egy applikáció letöltése adott új motivációt, ahogy közben elmondja, épp x km-t tettem, ahogy gratulál, ahogy vezeti az eddigi megtett km-eimet, jutalmaz kis plecsnikkel, térképesen lementi az útvonalaimat, méri az átlag sebességemet, így követhető volt a fejlődésem. Pedig nem gondoltam volna, hogy ilyen kis apróság számít a futáshoz fűződő viszonyomban, a motivációmban.

    Hajrá Cicc, megcsinálod, biztos vagyok benne! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juj, tényleg, nekem is van ilyen app - om, hát imádom :)
      Igen, igen, hajrá!!! :)

      Törlés
  4. Nagyon drukkolok. A futás jó lesz, kajamegvonással én sosem tudtam fogyni.
    Amúgy szerintem mindenkinek joga van a saját elképzelése szerint kövérnek éreznie magát. Van aki 50 kg-val is, van aki 90-nel sem.
    Ami meg az első részt illeti. Hát igen, én 41 évesen mondom azt hogy mennyi időt elpazaroltam semmire. Viszont én 31 évesen kezdtem el edzeni (addig kb semmit nem edzettem, mozogtam) és azóta is imádok. És nem is volt súlyproblémám azóta eltekintve néha 2 kg-tól ami a túlzott csokifogyasztásnak volt köszönhető.
    A terhességgel nekem szerencsém volt ilyen szempontból, mert 8 kg-t híztam és 13-at fogytam tehát jelenleg 5kg mínuszban vagyok. Igaz, az izomállományomat is elvesztettem.

    VálaszTörlés