2015. február 19., csütörtök

Minden faj

Kerem szépen, màr minden fàj. Az ejszakàk, a nappalok lassan nem különböznek. Vagy aludni nem tudok, vagy nem hagynak. Minden nap van ctg, ami Kiborító. Altalaban  mondjuk kétszer ismételni kell, mert az en gyerekeim éppen akkor aludni szeretnének és ezt itt nem tolerálja a rendszer. Ez mindennapi izgalom, stressz. Ha nem jo, elso körben mehetek cukros! Infúzióra s szülőszobara. Szerencsére ez még nem fordult elő. A hasam nagyon sokat faj, most is, alig tudok egyik oldalamról fordulni a másikra. Néha kőkemény lesz, de brutál. Megmutattam a nővéreknek, idézem: ez tök puha. Hát akkor nem tudom, milyen az igazi kemény ezek szerint. De elvileg ez akkor nem az a fàjàs, ami indíthatja a szülést. TÀgul a mèhem, meg mindenem, azt mondjak itt az okosok. En akkor sem hiszem, hogy ez a fajdalom normalis lenne. Tényleg nagyon faj, főleg mozgásra. Néha erzem, hogy Csenge furakodna a hüvelyem felé, erzem, hogy ezerrel feszíti szét. Laura továbbra is keresztben fekszik, ugy latszik o igy jol érzi magát. En kevésbé, néha szoktam neki mondani, hogy könyörüljön es kicsit mozduljon arrébb, mert menten eltörli valamimet. Pl ma ebèdnèl. Konkrétan nem tudtam lehajolni kanalazni a levest, mert ugy éreztem, hogy a kis làbacskája szétfeszíti a mell,alatti jobb oldalon lévő csontjaimat. Ejjel nem tudok egy huzamban kèt órànàl többet aludni, pisilni kell. A visszaalvás nehezen megy. Pörög az agyam, mit, hogyan kell mèg intèzni, megvenni, szervezni. Szegény D. Egyedül tartja a frontot. Neki sem lehet könnyű, mindamellett, hogy Minden nap estig dolgozik. Nagyon sajnálom ezt a kisesett időt, amit mar nem tudtunk/ tudunk mèg igy a gyerekek elott kettesben tölteni. Mert valahol csak lezàrul egy korszak, egy  fejezet az èletünkben. Ez minden nap bànt és hiányzik. 
Orvosom vizsgált ket napja, mèhszàj még zárt, ezert ha addig minden ok, haza mehetek hétvégére. Persze ehhez majd szombaton reggel produkálni kell egy jo ctg-t. 
Ma 32+0, azaz mèg maximum 5 hét. Vannak napok, amikor ugy erzem, kibírom, és van, amikor felhatalmazom a lànyokat, hogy két három hét múlva nyugodtan kibújhatnak. Tüdőérlelőt hèt elejen megkaptam. Ez is pipa. Orvosom szerint nyugi, a 32 és 37 hét között igazából màr olyan nagy fejlettségi különbség nincsen. En is ebben bízom. 
 A hasam óriási, nem túlzok. Majd otthon lefotozom és hozok kèpet. Szerencsére nem reped mèg, nem is értem. 
Levegő kevés van, gyomor sav annál több. A rennie jo barátom.
A kórházi ágy katasztrófa, ezert D. Vett nekem egy matracot az ikeaban. Kb 5 centi vastag. No, ez még rosszabb, ha lehet ilyet mondani.,egy napja alszom rajta, de màr ahol a hasam van, teljesen ki van feküdve..konkrétan belesüppedek és alig birok kikecmeregni...mondjuk nem csodálom, ekkora suly alatt...egyebkent kb 12 kilót hiztam eddig, amivel abszolút meg vagyok elégedve. Pedig zabalom a csokit ezerrel. Kis kompenzálás? Hm. Lehet. 

Igen, irigylem azokat a kismamàkat, akik otthon lehetnek, problámanentesen, mert talan nem is tudják, mekkora kincset kaptak. Errol majd még fogok írni.

Tudtam, hogy nem lesz sétagalopp, de erre talan nem számítottam. Egyik gyereket se adnám oda semmiért, mert mar most imádom oket, félre ne értsetek. Csak megtört kicsit ez a kórházi lét, a sok izgalom, magány. Varom, hogy vége legyen és visszataláljak végre az életembe, az életünkbe. Mert ez most itt valami teljesen màs állapot, és nem a szép értelemben. Itt nem lehet kismamasàgot megélni, nekem ezt senki ne mondja. 

Szar anya vagyok, mert ezeket leírtam. (?)

16 megjegyzés:

  1. Cic, nyugi nem vagy szar anya. A terhesség előtt mindenki azt gondolja, hogy az egész móka meg kacagás. Főleg lombik ikresen nem az. Az elején az aggódás, hogy maradjanak mindketten, majd a vizsgálatok, hogy minden rendben legyen. A vége nekünk még nehezebb, mert a két baba több helyet akar magának és mégiscsak nagyobb teher. Nekem is majd a végén be kell feküdnöm, ez itt így szokás. Én is nehezen viselném a kórházat, főleg így hogy az influenza miatt látogatási tilalom van. Azért azt mondom, kitartás és csajok még hízzatok, anya szerveit pedig tessék épen hagyni.

    VálaszTörlés
  2. Ohhh, Cic, annyira sajnálom. És szerintem semmi rossz anyaságra utaló érzéseid nincsenek, ez rettentő nehéz lehet. Ennek az égvilágon semmi köze nincsen az anyasághoz, ahhoz, hogy mennyire szereted őket, ahhoz meg pláne nem, hogy milyen anya leszel, ha kibújnak. Én tényleg bízom benne, hogy tudsz egy kis időt kettesben tölteni még D-vel, mielőtt megszületnek a Csajok, még ebben a kettesben korszakotokban, nagyon megértem, hogy sajnálod ezt az időt...:(
    5 hét már tényleg nem tűnik soknak, de ilyen körülmények között, kimerülve, elhiszem, hogy nem könnyű. Mindig, mikor jelentkezel nagyon örülök Neked, és mindig drukkolok, hogy jaj, teljenek már a napok nálad, és arra gondolok, hogy bárcsak fel tudnám gyorsítani Neked az időt valahogyan. Ölellek nagyon, nagyon!

    VálaszTörlés
  3. Drága Cic, dehogy vagy Te szar anya! Úgy sajnálom, hogy lelkileg, testileg ennyi megpróbáltatást jelentenek ezek a hetek. Istenem, bárcsak már letelne ez az 5 hét! Emlékszem tényleg mennyire xarok ott az ágymatracok :/ Ölellek Drága!

    VálaszTörlés
  4. Szar anya? Mert kiöntöd a lelked és kimondod "hangosan" az érzéseidet? Muszáj kiadni, mert ha csak feszítene belül minden, akkor még rosszabb lenne. Éppen elég, ami történik Veled, ne emészd magad azon, hogy vajon kimondhatod-e, ami kikívánkozik! Amúgy meg ez a Te felületed, itt mindannyian érted/hozzád jövünk, igenis írj nekünk, amennyit csak tudsz!!!! :) Sokat gondolok Rátok!

    VálaszTörlés
  5. Nem, ettől nem vagy szar anya.
    Ugyanakkor hazugság az, hogy egy 32 hetes és 37 hetes baba között nincs különbség. De! Óriási különbség van. 32 hetes baba légzéstámogatásra szorul (ha jól megy, akkor csak CPAP, de rosszabbul is lehet járni), infúziósan kell táplálni legalább 1-2 napig, de láttam olyant is, akinek hetekig nem ment a szájon át kajálás, még szondán át sem emésztette meg. Fertőzések, székelési nehézségek, vérszegénység, vérátömlesztés, ezek mind "természetes" részei egy 32 hetes kora baba életének. Nem akarok rémségeket írni, pedig sajna tudnék 32 hetesekről is.

    Olvastam egy tanulmányt, nagyon érdekes volt, azért kampányolt, hogy a programcszászárokat ne tegyék 37-38. hétre, mert nem a tüdő érése fejeződik be a legkésőbb, mint hitték, hanem az agyé. Felvételeket mutattak 37 hetes és 39 hetes babák agyáról, döbbenetesen látszott a különbség. Szóval maradjanak csak még bent.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És mutattak felvételeket a 37 hetesen született 2 hetes babák agyáról is? Csak mert az úgy lenne releváns....

      Törlés
    2. Nézd az én egyik gyerekem koraszülött volt, és korrigált 1 hónaposan (1 hónappal az után, hogy meg kellett volna születnie) sem volt olyan az agya, mint egy újszülöttnek. Ez a nagy helyzet. Ezek a különbségek persze behozhatók, jobbára iskolás korukra behozzák a lemaradást a 34. hét után született babák (sokan már előbb is), de ez nem móka és kacagás, és lehetnek maradandó szövődmények is. Nyilván ikrek esetén nem tudok nyilatkozni mi a veszélyesebb bent tartani még őket, vagy sem. De akkor sem jobb 32. héten megszületni.
      A cikk azt írta amúgy, hogy 35 és 40. hét között még 50%-al növekszik az agykéreg nagysága, ekkora jönnek létre azok a kapcsolatok, melyek az egyensúly, koordinálció, tanulási képességek szempontjából szükségesek. A szürkeállomány pedig a 36. és a 40. hét között 1,4%-ak nőtt hetente.
      Nem csak az agyat vizsgálták amúgy, összevetették a 37. hétre program császárral születettek az ugyan ezen a héten hüvelyi úton szültek és a program császárral, de 39. héten szültek különböző kockázatait.
      Volt egy táblázat is, ahol a speciális tanulási szükségletes (most nem izélek a fordítással, szerintem értitek, már késő van...) gyerekek arányát mutatták be, egy szépen csökkenő ív volt a 40. hétig, utána megint kis emelkedés volt. Az IQ-t is vizsgálták 8-10 évesen, az is kevesebb volt. Nyilván itt nem óriási különbségekre kell gondolni egy 37 hetes és 39 hetes között, de a különbség az ott van.
      De abban szerintem meg kár vitatkozni, hogy 32. hét az nagyon nem 37. hét.

      Törlés
    3. Hozzátenném, hogy ez egy amerikai tanulmány volt, leírták, hogy sok kórházban a 36-38. hét között anyai kérésre, különösebb magzati vagy anyai ok nélkül elvégzett elektív császár metszés nagyon magas arányú volt.

      Törlés
  6. Senki nem szaranya! Nagyon szereted őket, mint én az enyémet. A tested fárad és el vagy keseredve. Meg majd hozzájönnek hormonok. Ennyi csupán. Jó anyukák vagyunk!!!!

    VálaszTörlés
  7. Egyébként egyetértek kicsinappal. Ha nem lenne különbség akkor az sem lenne, hogy a 32 hetes még 8 hetet kórházban van :( míg a 37 hetes 3 naposan mehet haza.

    VálaszTörlés
  8. Jaj Cic úgy sajnállak. Ahányszor szenvedek hogy mennyire tönkretette (és még tönkre fogja tenni) az emésztőrendszeremet ez a terhesség mindig arra gondolok hogy Hozzád képest milyen jó helyzetben vagyok hogy nem kellett még eddig kórházba mennem (bár én is "meg vagyok ezzel fenyegetve").
    Nagyon meg kell szenvedned a két pici lányodért egy hatalmas hősnő vagy hogy bírod a napokat ilyen áldatlan körülmények között. Én is számolom veled együtt hogy hány heted, napod van még és nagyon drukkolok hogy kibírd és esetleg egy-két hétvégi szünet megtörje ezt a nehéz időszakot.

    VálaszTörlés
  9. A másik témához:37 vs 40 hetes: kérdés hogy akik simán maguktól 37-38 hét között megszületnek (egyes terhességre, és magától beinduló szülésre gondolok) vajon ott is megvan ez a különbség?
    Amúgy azzal egyetértek hogy bármilyen születési fejlődési rendellenesség amelyet hatalmas munkával és nagy kűzdelemmel sikerül végül kijavítani iskolás korra csak az újságokban tűnnek tündérmesének.
    Ez olyan mint a down-szindrómás emberek "állítólagos" cukisága és állandó boldogsága. Azokról az esetekről senki nem beszél mikor az extrém viselkedési zavarok és a rengeteg komoly kísérőbetegség vannak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amit én olvastam tanulmányt, ott kifejezetten a program császárt vizsgálták, de volt bizonyos témákban összevetés hüvelyi szüléssel is, pl. 37 hetes program császár és 37 hetes hüvelyi szülésnél, a program császárnál 3,6-szor nagyobb eséllyel lépett fel légzési probléma. És még egyszer hangsúlyozom kifejezetten arról volt szó, amikor sem anyai, sem magzati oka nem volt a korai elektív császárnak.

      Törlés
  10. Persze, hogy van különbség 32 és 37 hetes baba között, nem az volt ezzel a mondattal a cél, higy hamis illúziókat Keltsen az orvosom, ebben biztos vagyok. Inkabb tudja, milyen szorongó típus vagyok, és próbál mindig kicsit megnyugtatni. És igen, jó volt hallani ezt a mondatot, még akkor is ha mélyebben a témàban merülve, lehetne itt komoly ellenérveket, példàkat felhozni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem nem érted félre. Érzékenyen érint a dolog. Éppen ezért igyekeztem nem leírni konkrét dolgokat, amikkel én testközelből szembesültem.
      Én inkább 34-35. hétre tenném azt a határt, amikor jó eséllyel lehet már megúszni a komolyabb dolgokat. De én vittem haza 2,65 kilós meg 3,6 kilós gyereket is, és azt kell mondjam ég és föld a különbség. Szóval még ha ilyen szempontból nézem is jobb ha híznak, növekednek. A kisebb babákat sokkal gyakrabban kell etetni, éjszaka sem lehet őket aludni hagyni, és tudom az is hihetetlen, de már aközött is óriási különbség van, hogy egy babát éjszaka 3 óránként kell-e etetni, vagy 4-5. Bár nálunk a legnagyobbak már 2 hetesen is volt, hogy 8 órát aludtak éjjel. A kicsi általában nehezebb szopik, hamarabb elfárad, szóval egy teljesen érett, egészséges babánál is egyszerűbb minden, ha nem picike.

      Abban egyet értek a dokiddal, hogy a 32, hét az egy nagy mérföldkő, és az a jó, hogy innentől kezdve hamar jönnek a mérföldkövek, 34. hét, 36. hét (36 heteseket már nem szokták PIC.re vinni), 37. hét.

      Törlés
  11. Mondjuk az én 32+3-ra született ikreim egy hónapra pontosan itthon voltak, és a fiam jöhetett volna kb két hét után is csak a kislányomra vártunk, mert ő született kisebb súllyal. Cpap lélegeztőt aznap voltak amikor megszülettek, másnapra az sem kellett sem, inkubátorba oxigén, semmi. Jelenleg 18 hónaposak, korrigáltan 16, de ők simán ott tartanak ahol a másfél éves időre született gyerekek. A lényeg hogy minél tovább bent legyenek, ha ők másképp gondolnák, akkor meg jó helyen vagy és nem lesz semmi gond! :-)

    VálaszTörlés